
До березня банки залишать чинними ставки за автокредитами, намагаючись залучити нових клієнтів. У перший місяць весни облікова ставка може зрости щонайменше до 15%, саме тому ставки за більшістю автокредитів можуть зрости в середньому на 1% - до 16%.
Про це заявив йдеться в коментарі керівника напрямку автокредитування "Глобус Банку" Сергія Кіпоренка для УНІАН.
За словами експерта, корекція облікової ставки є важливим кроком НБУ для подолання інфляції. Водночас залучені під кредитні програми кошти стануть "дорожчими", що об’єктивно вплине на розмір ставок за більшістю кредитних програм, в тому числі за програмами автокредитування.
Разом з тим Кіпоренко припускає, що збільшення ставок за автокредитами не зачепить накопичений відкладений попит, що виник через тимчасову зупинку реєстрів.
За його словами, порівняно з 2023 роком, у минулому році частка придбаних нових авто в кредит зросла в середньому на 3 в.п. - до 13% від загальної кількості продажів нових автомобілів. Водночас у 2024 році загальна кількість придбаних нових автомобілів склала 79,3 тисячі штук, а кількість проданих вживаних авто - понад 1,1 мільйона штук.
Середньомісячна кількість придбаних нових легкових авто склала 6,6 тисячі штук, середньомісячна кількість нових легкових авто, придбаних в кредит - 880 штук. При цьому протягом 2024 року попит був розподілений нерівномірно: сплески і спади продажів змінювалися почергово. Головні причини такої "строкатості" криються насамперед у збільшенні вартості транспортних засобів через зростання курсів валют та змін в оподаткуванні.
"Найбільший попит спостерігався на автомобілі з бензиново-дизельними двигунами - близько 50-55% придбаних авто в кредит. Частка гібридних авто склала близько 25%, а кредитування придбання електрокарів склало близько 20%", - сказав банкір.
За його спостереженнями, існує повільна, але незворотна тенденція до збільшення кількості кредитування саме гібридних авто та електрокарів. За минулий рік їх частка в загальній структурі автокредитів зросла в середньому до 20%.
Найбільш популярними брендами, авто яких брали в кредит, стали:
- в ціновому діапазоні 16-45 тисяч доларів - Toyota, Renault, Volkswagen, Skoda, BMW;
- в сегменті недорогих авто в ціновому діапазоні 10-18 тисяч доларів - Renault, BYD, Citroen, Chery, Geely, Fiat, JAC та Great Wall;
- преміальні автомобілі вартістю від 80-100 тисяч доларів і вище - BMW, Lexus, Mercedes-Benz, AUDI, Land Rover.
Фахівець вважає, що у 2025 році не варто очікувати суттєвого зростання кількості придбаних авто в кредит. На його погляд, залежно від економічних та воєнних обставин зростання обсягів автокредитування порівняно з 2024 роком можливе в межах 10-15%. Проте найголовнішим очікуванням на ринку стане поступове збільшення частки придбання гібридних та електрокарів та поступове покращення додаткових умов за спільними кредитними програмами банків та автодилерів.
Ринок автомобілів в Україні - останні новини
У минулому місяці автопарк України поповнили 3637 авто акумуляторними джерелами живлення. Якщо порівнювати з січнем 2024-го, то попит на електричні авто зріс майже на 3%. Основну масу зареєстрованих у січні електромобілів склали легкові авто - 3499 одиниць.
У минулому місяці українці придбали 819 легкових авто, ввезених з Китаю. Це приблизно на 40% менше, аніж у січні 2024 року. Зі всієї кількості 674 одиниці виявились новими авто, тоді як 145 – вживаними. Також можна констатувати повне домінування електромобілів в цьому сегменті – на них прийшлося 82% ринку.