Ухвалення законопроекту про введення нульової ставки податку на додану вартість на імпортні літаки і вертольоти призведе до зникнення авіабудівної галузі в Україні.
Таку думку в інтерв`ю УНІАН висловив керівник правління ВАТ «Мотор Січ», народний депутат України Вячеслав БОГУСЛАЄВ, коментуючи законопроект, запропонований Міністерством інфраструктури.
За словами В.БОГУСЛАЄВА, замість того, щоб знайти кошти для фінансування української авіалізингової компанії і дати роботу вітчизняному авіабудуванню, даним законопроектом пропонується дозволити авіаперевізникам фінансувати зарубіжних авіавиробників за рахунок українських пасажирів. «Для стимулювання виробництва пасажирських літаків у нас створена лізингова компанія «Антонов фінанс», але грошей від держави вона не одержує. Зараз у світі ніхто літаків не купує, всі працюють за лізинговими схемами. Наприклад, у Бразилії існує лізингова схема, яка орієнтована на фінансову підтримку іноземних покупців бразильських літаків. От і везуть бразильські літаки до України», - додав народний депутат.
Як повідомляв УНІАН, на сайті Міністерства інфраструктури України розміщений законопроект «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо перегляду ставок деяких податків і зборів». Законопроектом, зокрема, пропонується встановити нульову ставку податку на додану вартість при ввезенні на митну територію України літаків і вертольотів. У пояснювальній записці до законопроекту сказано, що він розроблений з метою «врегулювання найбільш актуальних проблемних питань, які виникають при застосуванні положень Податкового кодексу України при ввезенні придбаних іноземних транспортних засобів на територію України вітчизняними перевізниками і негативно впливають на діяльність транспортної галузі, оскільки застарілий парк авіаційної техніки вимагає швидкого його оновлення».
Довідка УНІАН. Чинна редакція Податкового кодексу передбачає сплату податку за імпорт повітряних суден (вертольотів і літаків) за ставкою 1,09 грн. за кожний кілограм максимальної злітної маси.