Ілюстрація REUTERS

Amazon чинить тиск на продавців, якщо виявить, що їхня продукція продається у конкурентів дешевше.

Читайте такожУ Євросоюзі почали антимонопольне розслідування щодо Amazon

Представники фірм розповіли Bloomberg, що Amazon надсилає їм оповіщення через веб-платформу, яку компанії використовують для управління своїми продажами. Оповіщення показують продукт, ціну на Amazon і ціну, знайдену в інших місцях в інтернеті. Назва конкуруючого сайту з нижчою ціною не уточнюється. Якщо продавець не підвищує вартість своєї продукції у конкурентів, Amazon ускладнює пошук їхніх товарів на своєму сайті, зазначає агентство. Через небажання ризикувати продажами на Amazon багато продавців змінюють цінники на Wallmart або на eBay, признаються опитані представники фірм.

Відео дня

«Продавці самостійно контролюють ціни на свої товари як на Amazon, так і на інших майданчиках. Ми допомагаємо їм максимізувати свої продажі в нашому маркетплейсі, направляючи їм наше уявлення про те, яка рекомендована ціна пропозиції», – йдеться у відповіді офіційного представника Amazon. Wallmart відмовився коментувати цю ситуацію. Джерело Bloomberg у Wallmart підтвердило, що продавці, отримавши попередження від Amazon, підвищують ціни на їхньому майданчику, передають "Ведомости".

Аmazon почав розсилати подібні повідомлення ще в 2017 році, але їх частота зросла в рази, заявили продавці. Розміщення товарів на Wallmart для них дешевше, поскаржилися продавці: щоб піднятися вище в пошуковій видачі на Amazon, їм доводиться платити за просування. Сумарно всі збори можуть доходити до 40% від кожної транзакції, хоча кількома роками раніше збори Amazon не перевищували 20%.

Експерти з антимонопольного законодавства, з якими поговорив Bloomberg, припускають, що політика Amazon може привернути увагу конгресу та Федеральної торгової комісії, оскільки її можна кваліфікувати як зловживання домінуючим становищем. Продавці реалізують свою продукцію на різних торговельних майданчиках, але до 40% виручки приносить їм саме Amazon, зазначає консалтингова компанія EMarketer.