Олександр Кубраков

Укравтодор готує низку проєктів, що дозволять впроваджувати реформи та мінімізувати корупційні ризики в дорожній галузі. Серед них – великий антикорупційний проєкт з ЄБРР, переведення всієї документації в електронний формат та лібералізація ціноутворення.

Про це пише ЦТС.

"Фундаментальні зміни в галузі впроваджуватимуться за принципами країн ЄС на основі успішних кейсів західних партнерів. Зокрема, ключові реформи будуть реалізовуватися за підтримки ЄБРР", - розповів голова Укравтодору Олександр Кубраков.

Відео дня

В Укравтодорі виділяють 5 основних новацій, які почалися ще у 2020-му і будуть продовжені у найближчі роки та супроводжуватимуть виконання президентської програми «Велике будівництво». По-перше, це великий антикорупційний проєкт за підтримки ЄБРР. Фіналізація та затвердження Плану антикорупційних заходів заплановані на липень цього року, імплементація - на 2021-2023 роки.

фото

Серед інших заходів, які планує впроваджувати Укравтодор, щоб запобігти корупції, - переведення всієї документації в електронний формат, створення відкритих реєстрів АБЗ, калькулятор розрахунку досвіду підрядника, а також лібералізація ціноутворення.

Наступна новація - це нова методологія закупівель, яку Укравтодор представив торік. Нові правила покликані попереджати ризики в роботі з підрядниками і перешкоджати "тендерним тролям", які навмисне блокують проведення важливих для країни держзакупівель робіт і послуг, пов'язаних з дорожнім будівництвом.

Ще одна з цілей Укравтодору - створити рівні умови для бізнесу. За словами Кубракова, для іноземних компаній основним бар'єром сьогодні є радянські кошториси. Планується, що індивідуальні кошторисні норми, як і форми КБ-2в, КБ-3, повинні піти в минуле, відкривши двері для нових технологій та прозорості галузі.

Одна з внутрішніх реформ Укравтодору - запуск системи E-Road, в якій обласні служби автодоріг щодня звітують про виконану роботу. Як наголошується у статті, завдання на найближчий час - зробити цю платформу публічною.

Особливу роль в Укравтодорі також відводять держпідприємству "ДерждорНДІ". Головним завданням ДП на цей рік є нормативно-методичний супровід ключових реформ галузі та імплементація європейських норм і стандартів.

Як повідомляв координатор програми «Велике будівництво», заступник голови Офісу президента Кирило Тимошенко, у 2021 році буде відбудовано та відремонтовано 6 500 км доріг та 245 штучних споруд по всій країні.