Турецька компанія «Ozaltіn Іnsaat Tіcaret VE Sanayі AS» лише починає ремонтні роботи на автошляху  М-18 «Харків – Сімферополь – Алушта – Ялта», хоча контракт з «Укравтодором» підрядник підписав ще навесні цього року. Про це повідомляє «Перший Запорізький», журналісти якого провели ревізію ділянки траси між Запоріжжям та Мелітополем. 

Автотраса М-18, яка з’єднує Харків із півднем України, є одним із ключових маршрутів країни. Тендер на поточний середній ремонт чотирьох ділянок траси загальною протяжністю 105 км був оголошений навесні цього року. На проєкт планувалося виділити 2,5 млрд грн. Та вже після проведення тендерів ціну вдалось знизити до 2,4 млрд грн. Голова «Укравтодору» Олександр Кубраков запевнив, що завершення ремонту відбудеться вже в цьому ремонтно-будівельному сезоні.

Ремонт автошляху мали виконувати три дорожні компанії: українська «Автомагістраль-Південь» і турецька «Онур Конструкціон Інтернешнл», а також ще одна турецька компанія «Ozaltіn Іnsaat Tіcaret VE Sanayі AS», яка лише цього року зайшла на український ринок.

«Онур» та «Автомагістраль-Південь» вже виконали основні роботи. Підрядники займаються нанесенням розмітки, тротуарами, укріпленням узбіччя, зупинками громадського транспорту. Проте «Ozaltіn», яка мала відремонтувати 55 кілометрів дороги, лише частково зняла старе покриття на 17 кілометрах. Нового асфальту не більше кілометру – і це лише перший шар, хоча проєктом передбачено два шари асфальтобетону. 

«За населеним пунктом Зелений Гай, де закінчується відрізок, який ремонтує «Онур», ми знизили швидкість до 50 км/год і з рівної нової дороги злетіли на рифлене, щойно відфрезероване покриття з ямами та напливами. Уздовж автошляху спостерігаємо численні купи вирізаних, проте досі не вивезених зелених насаджень. Проїзд біля села Високе перекритий. Щоб об’їхати цю перекриту 17-ти кілометрову ділянку та знову потрапити на трасу біля Новобогданівки, потрібно зробити гак у 50 км дорогою через навколишні села… За лічені кілометри монотонної тряски нам трапилася перша техніка! Працівники «Ozaltіn» влаштовували перший шар асфальтобетонного покриття. Чи варто закривати весь 17-кілометровий шлях задля ремонту дороги з використанням 5 одиниць техніки?» - розповідають журналісти видання.

Останні 23 км перед Мелітополем, повідомляє ЗМІ, за ремонт взагалі ніхто ще не брався. 

«Ми пересувалися старим, зношеним покриттям із численними ямами, латаною бруківкою (!), та коліями – вкрай некомфортно і подекуди навіть небезпечно. Уже на під’їзді до Мелітополя ми зустріли чотирьох геодезистів «Ozaltіn», які робити якісь виміри…Поспілкувались з робітниками – половина іноземці. Оце так і «Велике будівництво»! Де ж нові робочі місця для українців?» - діляться враженнями журналісти.

Видання вважає, що турки не встигнуть завершити ремонт до кінця сезону – є ризик, що роботи триватимуть нашвидкуруч, за несприятливих погодних умов. І це доводить, що експеримент із запрошенням турків виявився невдалим.

Нагадаємо, «Ozaltіn Іnsaat Tіcaret VE Sanayі AS»  – новачок в Україні, але вже встигла потрапити у скандал. Зокрема, під час проведення тендеру на ремонт траси М-18 фірма не надала у тендерній пропозиції договори лізингу техніки, документи, які підтверджують працевлаштування деяких робітників, а в документації компанії знайшли численні невідповідності. Однак в «Укравтодорі» чомусь заплющили на це очі й дозволили іноземній компанії працювати в Україні.

Читайте останні новини України та світу на каналі УНІАН в Telegram