УНІАН

Український залізничний монополіст Укрзалізниця у 2019-му купував газ за "космічними" цінами і без проведення тендерних процедур, таким чином - переплачуючи мільярди державних гривень.

Про це йдеться в матеріалі, опублікованому на сайті Lenta.ua.

«Щомісяця протягом усього минулого року залізничники купували газ у компанії ТОВ "Юг Газ" за цінами, які суттєво відрізнялися від ринкових. Так, зіставивши середньозважену ціну протягом 2019 на "Українській енергетичній біржі", в яку вже включено ПДВ, і ту, яку "Укрзалізниця" платила вищезгаданій компанії, вийшло, що державний монополіст щомісяця переплачував постачальнику від майже 700 тис. до більше 17-ти мільйонів. Залежало від місяця і від кількості закупівлі блакитного палива. Загальна сума переплати за 2019 - майже 80 млн. грн.», - йдеться в матеріалі.

Відео дня

Зазначається, що у зазначеній компанії "Укрзалізниця" купувала блакитне паливо вже майже 15 років.

«Плідна співпраця з постачальником, який пропонує завищену ціну, однозначно не змогла б відбутися без участі впливових лобістів. Один з таких - відомий у минулому журналіст та борець з корупцією, а також екс-нардеп Сергій Лещенко. Зараз пан Лещенко є членом наглядової ради "Укрзалізниці"», - йдеться в матеріалі.

Видання відзначає, що 14 січня цього року на засіданні наглядової ради Лещенко «ревно замовив слово» за ТОВ "Юг Газ", як надійного партнера, з яким варто далі продовжувати контракт на поставку газу.

«Пана Лещенко ніяк не бентежили завищені неринкові ціни, які той пропонував, і те, що останні 4 роки всупереч законодавству співпраця з цією компанією відбувалося, минаючи тендерні процедури. Допомагав Лещенко проштовхувати потрібні компанії і закривав очі на відсутність тендеру голова тендерного комітету Філії ЦЗВ "Укрзалізниці" Валерій Шергін. Лещенко не приховував, що Шергін є його людиною. Про це він прямо заявляв на засіданнях наглядової ради "Укрзалізниці". Більш того, Лещенко всіляко намагається "прописати" Шергіна у складі нового тендерного комітету ЦЗВ "Укрзалізниці", який повинні незабаром сформувати», - йдеться в статті.

«Очевидно, що контролюючі органи, які повинні припиняти подібного роду угоди, також біля "корита" у цій схемі, оскільки там вже довгий час закривають очі на відверту крадіжку державних грошей. Адже вся інформація про "захмарні" ціни і безтендерной закупівлі газу "Укрзалізницею" - у відкритому доступі, нею просто треба зацікавитися, але чомусь досі ніхто так цього і не зробив», - пише видання.