"Укравтодор" саботує будівництво великої кільцевої дороги в столиці / REUTERS

"Укравтодор" саботує реалізацію найбільшого інвестиційного проекту - будівництва кільцевої дороги, меморандум про який було підписано з китайською компанією Poly Changda за результатами офіційної зустрічі її представників з президентом України Володимиром Зеленським.

Про це заявив на своїй сторінці в Facebook український правозахисник і блогер Сергій Наумович.

"Невелика ложка дьогтю, справедливості заради, в прекрасній й позитивній темі будівництва об'їзної дороги навколо Києва. Ось новина від 31 жовтня 2019:" Укравтодор "домовився про будівництво ВКАД в Київській області з китайською Poly Changda Engineering. Напевно пам'ятаєте. А тепер чомусь китайці не в проекті. Це ж не "лижні інструктори", а реальне підприємство, що має проекти по всьому світу ", - коментує Наумович.

За його даними, Poly Changda вже виконала первинні роботи, освоївши близько $ 1 мільйона.

"Іншими словами - прийшов великий державний інвестор з КНР, готовий профінансувати й побудувати кільцеву дорогу в Києві на умовах концесії. Була зустріч з Володимиром Зеленським, в результаті якої сторони підписали меморандум. Після цього китайська компанія привезла команду інженерів, вклала мільйон доларів і зробила первинні роботи. Вивчили місцевість, надали в Укравтодор техніко-економічне обґрунтування й у відповідь тиша. Якщо вже підписали меморандум щодо проекту з'єднання трас Київ-Чоп та Київ-Одеса, то було б, напевно, правильним його реалізувати", - написав Наумович.

Він підкреслив, що мова йде про 8 мільярдів євро: "саме стільки готові викласти китайські банки під дану концесію".

"Україна отримала шанс привести найбільшу інвестицію в історії... і виходить, що Укравтодор вчора цей шанс, схоже, підвісив в повітрі. Замість цілої окружний (як було видно на фото в прес-релізі від 27.11.2019, придивіться) - незамкнене коло, а замість восьми мільярдів євро в економіку - "десь знайдемо гроші". Боюся, що може прогриміти неприємний скандал. Або щонайменше може постраждати репутація України, адже це зовні схоже на "кидок". Буду радий помилятися, але багато фактів вказують на цю подію ", - уклав Сергій Наумович.

Виходячи з презентованої концепції будівництва кільцевої дороги, проект буде дробитися на фрагменти та передаватися в роботу окремо, що, очевидно, робить неможливим реалізацію проекту одним великим інвестором.

Володимир Зеленський на ситуацію на цей час ніяк не відреагував. Своєю чергою, глава "Укравтодору" Олександр Кубрак в ході презентації проекту "КОД столиці" 12 серпня заявив журналістам: "Таких меморандумів була підписана багато. Меморандум - це меморандум. У меморандумі можна написати та 28 мільярдів доларів. Питання - наскільки це серйозно. ось міжурядову угоду - це серйозно, а меморандум - просто намір ".

Poly Changda є однією з найбільших державних корпорацій КНР і спеціалізується на реалізації великомасштабних інфраструктурних проектів. Серед об'єктів, побудованих Poly Changda - перша швидкісна автомагістраль в Китаї та довжелезний морської мостовий перехід у світі, занесений в книгу рекордів Гіннеса.

Читайте останні новини України та світу на каналі УНІАН в Telegram