УНІАН

Ухвалення наказу про скорочення терміну експлуатації вантажних вагонів дозволить завантажити потужності українських вагонобудівних заводів, які переживають зараз істотний спад виробництва.

Таку думку в коментарях ЦТС висловили в "Дніпровагонмаші" і Aurum Group.

"Прийняття наказу дозволить запустити процес списання вагонів і завантажити потужності вітчизняних вагонобудівників. За нашими оцінками, протягом 5 років, потрібно буде списати близько 35-40 тис. вагонів", - зазначили в "Дніпровагонмаші".

"Випуск одного вагона за 1,2 млн грн формує до 4 млн грн додаткового ВВП. В умовах профіциту вагонного парку в Україні, сформованого надлишком морально і фізично застарілих вагонів, списання таких вагонів, згідно з наказом МІУ, зможе стимулювати попит і випуск нових вагонів вітчизняними підприємствами", - кажуть своєю чергою в компанії Aurum Group.

Наказ вводить механізм заборони експлуатації вантажних вагонів і затверджує граничні терміни їх служби для піввагона - 33 роки, зерновоза - 39 років. Також впроваджується обов'язкова оцінка залишкового ресурсу вагонів після закінчення призначеного терміну служби перед кожним плановим ремонтом, шляхом виконання продовження терміну служби не більше ніж на три роки.

У самій "Укрзалізниці" зазначають, що при реалізації нинішньої версії наказу найбільше постраждає УЗ. З 2021 по 2025 рік повинні бути списані 17,9 тис. піввагонів і 8,9 тис. зерновозів компанії. При цьому частка УЗ в загальній кількості вагонів, які повинні бути списані, становить 98,7% для зерновозів і 69,1% для піввагонів.

"Закрити потреби в оновленні тільки власними ресурсами у компанії не вийде, тому левова частка замовлень піде на вагонобудівні заводи... це дуже масштабний проект з точки зору технологій та інвестицій. І вітчизняні виробники готові його реалізовувати. Однак, забезпечення вагонами УЗ не може бути реалізовано лише за рахунок її фінансових можливостей", - прокоментував ситуацію генеральний директор Федерації роботодавців України Руслан Іллічов, додавши, що одним з механізмів підтримки УЗ тут могло б бути виділення коштів з держбюджету на покупку вантажних вагонів за аналогією з тим, як в 2021 році вперше виділяється бюджетне фінансування на закупівлю пасажирських вагонів.

Нагадаємо, що раніше Федерація роботодавців транспорту України закликала МІУ доопрацювати проект наказу "Про затвердження Порядку встановлення заборони експлуатації вантажних вагонів на залізничному транспорті". У ФРТУ пропонують передбачити, щоб продовження терміну служби вантажних вагонів в рамках граничних термінів служби вагонів було можливо виключно після капітального ремонту, проведеного вагонобудівним або вагоноремонтним підприємством, і терміном до 5 років.

Читайте останні новини України та світу на каналі УНІАН в Telegram