З 2022 року, коли починає діяти ДСТУ 8747, Укравтодор у всіх нових дорожніх проектах відмовиться від поточного середнього ремонту на користь капітального ремонту.

Про це повідомляється на сторінці установи у Facebook.

Таким чином, встановлюється лише 2 види ремонтів: капітальний і поточний. В Укравтодорі зауважили, що ті об’єкти, на яких вже розпочаті роботи, будуть закінчуватися у рамках поточного середнього ремонту.

Відео дня

Мережа доріг, частка якої будувалася ще у радянські часи, потребує відновлення, пояснили в Укравтодорі. Проте, з 2008 року, коли змінилися будівельні норми, капітальний ремонт майже не використовувався на дорогах. Замість нього широко застосовувався поточний середній ремонт: в рамках такого типу робіт укріплення основи не є обов’язковим, на відміну від капітального ремонту.

З 2020 року Укравтодор посилив контроль за об’єктами поточного середнього ремонту. Усі дорожні проекти програми Президента Володимира Зеленського «Велике будівництво» є максимально наближеними до рівня капітального ремонту. Так, кожен проект поточного середнього ремонту проходить Секцію 5 Науково-технічної ради ДП «ДерждорНДІ», яку раніше проходили лише проекти будівництва, реконструкції чи капітального ремонту.

Дослідження CoST Ukraine підтверджує необхідність відмови від практики середнього поточного ремонту, розповіли в Укравтодорі. Навесні експерти провели обстеження відремонтованих доріг державного значення, у рамках якого були виявлені пошкодження на об’єктах, котрі не так давно були здані у експлуатацію, або ремонт на яких триває.

Служби автомобільних доріг зобов’язали підрядників ліквідувати за свій кошт виявлені дефекти, а якщо ділянка ще не здана у експлуатацію — терміново виправити виявлені недоліки. Переважна більшість об’єктів, де виявлено дефекти, оновлювались за старими проектами поточного середнього ремонту, де не передбачалось ані укріплення дорожньої основи, ані посилення несної здатності дороги в цілому, зазначили в агентстві.

«Укравтодор і далі наполягатиме на реформуванні системи ціноутворення та контролі якості. Адже лише після всебічного функціонування всіх ланок організації дорожнього виробництва Україна зможе досягти максимального ефекту у вигляді доріг європейської якості», - підкреслили в держустанові.

Як раніше заявив заступник голови Офісу Президента, координатор «Великого будівництва» Кирило Тимошенко, до кінця 2023 року планується відновити всю мережу загальнодержавних доріг, за яку відповідає Укравтодор.