Якщо у дитини діагностовано аутизм, але не постраждав інтелектуальний рівень, він цілком може професійно займатися математикою. Вся справа в особливій схемі активації зони мозку, пов`язаної з розпізнаванням осіб і предметів, розповідає  Меддэйлі.

 
Це було доведено на прикладі 18 дітей 7-12 років з аутизмом і 18 здорових дітей. У всіх дітей відзначалися вербальні навички та навички читання в рамках норми. Але у дітей з аутизмом були більш високі оцінки з математики. У ході вирішення математичних задачок вчені сканували мозок дітей. 
 
У підсумку експерти виявили аномальну схему активності в вентрально-темпоральній потиличній корі. На думку вчених, потрібно фокусуватися на позитивних сторонах аутизму. Багато дітей з даним розладом мають видатні здібності. Крім математичної обдарованості, деякі можуть чітко пригадати конкретний день тижня в межах декількох років.