Коронавірус виробляє майже вдвічі більше білків у людському тілі, ніж вважалося / фото NIAID

Вчені виявили майже два десятка досі невідомих білків, закодованих коронавірусом SARS-CoV-2. Їхня роль в перебігу хвороби лишається загадкою.

Як пояснює Nature, до цього часу було відомо, що РНК коронавірусу містить інструкції про створення 29 білків. Зокрема, в генетичному матеріалі вірусу є дані для синтезу так званих "шипів", які допомагають заражати людські клітини. Крім того, в РНК є дані про створення білків, які стають активними всередині клітин. Але вчені не знали про те, що коронавірус генерує ще якісь білки окрім вже відомих 29.

Читайте такожНизка країн через погіршення епідемічної ситуації повернулися до жорстких обмежень - МОЗЩоб виявити нові білки, Ноам Стерн-Шіноссар з Науково-дослідного інституту імені Вейцмана в Ізраїлі разом з колегами провела сиквенування РНК вірусу SARS-CoV-2, зв'язане з рибосомами заражених клітин. Видання пояснює, що рибосоми відіграють роль "машини з виробництва білків" у клітинах. Дослідження ізраїльських вчених дозволило виявити 23 не відомих досі білка.

Деякі з них були абсолютно новими, а інші - скороченою чи розширеною версією вже відомих (детальніше з дослідженням можна ознайомитися на сайті Nature за цим посиланням). Вчені з'ясували, що серед знайдених білків деякі контролюють виробництво відомих молекул коронавірусу. Але роль більшості з них лишається загадкою.