Віктор Медведчук, лідер проросійської організації «Український вибір - право народу» регулярно зловживає своїм статусом уповноваженого Україною на перемовини з Росією щодо звільнення полонених.
А саме - використовує своє виключне право прямого авіасполучення з Росією не лише у державних цілях, але й - власних політичних та бізнесових, йдеться в розслідуванні програми «Схеми: корупція в деталях», пише Радіо Свобода.
За даними журналістів, від початку року Медведчук літав до Росії 21 раз.
Аналіз списків пасажирів приватного літака кума Путіна показав, що частіше за всіх спільно з ним напряму до Росії літає його давній політичний соратник, народний депутат від «Опозиційного блоку» Тарас Козак, який не має стосунку до процесу переговорів щодо звільнення бранців Кремля.
У 2018 році Козак 8 разів літав разом із Медведчуком до Російської Федерації, з яких 7 разів до Москви і один – до Анапи.
Також, відповідно до даних джерел журналістів, протягом 2018 року Віктор Медведчук з дружиною Оксаною Марченко та Наталією Лавренюк летіли одним літаком напряму з Києва до Анапи.
Журналіст Максим Савчук встановив, що Лавренюк є серед акціонерів компанії «НЗНП ТРЕЙД», яка через низку кіпрських фірм належить дружині Медведчука – Оксані Марченко. Ця фірма нещодавно отримала право на видобуток нафти на одному з трьох найбільших родовищ на території Росії.
Читайте також"Готовий зустрічатися хоч з чортом": у Порошенка підтверджують зустрічі з Медведчуком
Запит журналістів з проханням прокоментувати нові факти зловживання правом прямих перельотів до Росії в цілях звільнення заручників Віктор Медведчук залишив без відповіді.
Вперше «Схеми» розповіли про зловживання Віктором Медведчуком правом прямих перельотів до Росії у 2016 році. Тоді вони зафіксували спільний переліт Медведчука, Козака та ізраїльського бізнесмена Нісана Моїсеєва. Усі троє поверталися напряму з Москви одним літаком. Компанії Моїсеєва, як виявило розслідування журналістів, отримали практично монопольне право і можливість завозити в Україну спершу російський скраплений газ, а згодом і російське дизельне пальне.