Група народних депутатів від фракції Блоку Юлії Тимошенко направила до голови Верховної Ради України Володимира ЛИТВИНА звернення з проханням включити до порядку денного найближчого пленарного тижня законопроект № 1014-2 про обмеження реклами пива та інших слабоалкогольних напоїв.

Про це кореспондентові УНІАН повідомив один із авторів звернення – народний депутат України Валерій ДУБІЛЬ. Він повідомив, що звернення також підписали: Микола ТОМЕНКО, Андрій ШЕВЧЕНКО, Дмитро ВЕТВИЦЬКИЙ, Анатолій ЯГОФЕРОВ, Іван СІДЕЛЬНИК і Валерій КАМЧАТНИЙ.

В.ДУБІЛЬ стверджує, що Україна зараз, як ніколи, потребує закону, який би обмежував рекламу слабоалкогольних напоїв, оскільки наша держава, за даними ВООЗ на 2008 рік, посідає перше місце в світі по вживанню алкоголю серед дітей і молоді. Зокрема, 40 % дітей у віці від 14 до 18 років були залучені до систематичного вживання алкоголю. А за останні 10 років кількість осіб, що знаходяться в залежності лише від пива, зросла в 10–12 разів.

Відео дня

Таким чином, йде цілеспрямоване руйнування генофонду нації шляхом алкогольного геноциду, вважає політик.

Литвина просять розглянути проект про обмеження «пивної» реклами«Комерсанти за рахунок збільшення виробництва алкогольних напоїв збільшують свої прибутки. Але їх ціною є ціле покоління молоді… Ми мали б піклуватися про здоров’я хлопців і дівчат, сприяти їх всебічному розвитку, аби вони формувались як здорові та освічені особистості, а не проводили час за вивченням етикеток на пивних пляшках», – зазначає В.ДУБІЛЬ.

«Цей законопроект чекає свого розгляду в Комітеті з питань свободи слова та інформації ще з 23 квітня 2008 року. Хоча, відповідно до Регламенту, профільний комітет має проаналізувати законопроект не пізніше 30-денного строку з дати його реєстрації. Тепер, після нашого письмового звернення, Верховна Рада повинна розглянути його протягом 15 днів», – говорить парламентарій.

Політик зауважує, що, за потреби, проект постанови про відміну місцевих виборів був розглянутий парламентом за один день. Так само швидко внесли зміни і до Закону «Про Регламент Верховної Ради України» щодо можливості формування коаліції шляхом входження до неї окремих депутатів, коли ж йдеться про здоров’я української молоді – законодавчі ініціативи лежать у комітетах по 2 роки.

«А в цей час країна тоне у пивному болоті», – відзначив В.ДУБІЛЬ.

Депутат звертає увагу на те, що реклама пива і слабоалкогольних напоїв в Україні суперечить суті Закону № 1824-VI  від 21 січня 2010 року про прирівнювання пива і слабоалкогольних напоїв до алкогольних і про обмеження їх продажу і споживання, який набув чинності.

«У громадських місцях заборонене вживання алкогольних і слабоалкогольних напоїв. Незважаючи на це, реклама на телебаченні та постерах продовжує привчати молодь розпивати спиртне у парках і на вулиці. Цьому треба покласти край, поки наша молодь остаточно не перетворилась в покоління доходяг», – вважає В.ДУБІЛЬ.

Литвина просять розглянути проект про обмеження «пивної» рекламиУ свою чергу лідер громадянської кампанії «Форум порятунку Києва»  Віталій ЧЕРНЯХОВСЬКИЙ зауважує, що вживання пива призводить до виникнення імпотенції у чоловіків, а у жінок – до надлишку статевого гормону фітоестрогену, що викликає рак шийки матки.

«Але ніхто з виробників пива про це не говорить, натомість через рекламу вбивають у свідомість пивні міфи. Один з пивних брендів закликає відправити відповідну кількість смс, за що обіцяє присвоїти генеральський чин. Тобто з реклами випливає, що вчитись не треба, працювати не треба, а досить відправити смс, і ти – генерал. Це принижує гідність українських військових», – говорить громадський активіст.

В.ЧЕРНЯХОВСЬКИЙ переконаний, що на «смертоносній рекламі» наркотичних речовин – алкоголю, тютюну і поки що легальних курильних сумішей, до складу яких входять гавайська троянда, шавлія, блакитний лотос – що мають виражену психоактивну дію, аналогічну дії марихуани, потрібно поставити «жирний хрест».

Виходячи з цього, «Форум порятунку Києва» наполягає на якнайшвидшому прийнятті у першому читанні змін до Закону України «Про рекламу», передбачених законопроектом № 1014-2.

Довідка УНІАН. Законопроект № 1014-2 про внесення змін до Закону України «Про рекламу» (щодо реклами алкогольних напоїв і пива), поданий народними депутатами від БЮТ М.ТОМЕНКОМ і А.ШЕВЧЕНКОМ 23 квітня 2008 року, передбачає ефективніші обмеження щодо розміщення реклами алкогольних напоїв, пива й інших об’єктів інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої. Зокрема, законопроект пропонує розповсюдити на рекламу пива і напоїв, що виготовляються на його основі, знаків товарів і послуг, під якими випускається пиво і напої, що виготовляються на його основі, обмеження, передбачені для реклами алкогольних напоїв і відповідних торгових марок.

Крім того, пропонується на годину – до 24 години – продовжити заборону реклами алкогольних напоїв на радіо і телебаченні, знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої.

Документом також передбачається заборона спонсорства теле-, радіопередач, театрально-концертних, спортивних та інших заходів з використанням знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої.

Верховна Рада 21 січня 2010 року ухвалила в цілому Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обмеження споживання і продажу пива та слабоалкогольних напоїв».

Згідно з вимогами зазначеного Закону, забороняється вживати пиво (крім безалкогольного), алкогольні і слабоалкогольні напої у закладах охорони здоров’я, у навчальних та освітньо-виховних, у громадському транспорті, на зупинках, у підземних переходах, закладах культури, закритих спортивних спорудах, ліфтах, таксофонах, на дитячих і спортивних майданчиках і, врешті-решт, у приміщеннях державних установ.