Візуалізація екзопланети Проксима b / REUTERS

Для успішного польоту до Проксими b, найближчої до Землі екзопланети, знадобиться екіпаж із не менш ніж 98 осіб.

Про це повідомляється в статті, прийнятій до публікації в журналі JBIS (препринт доступний на arxiv.org), передає N+1.

Саме таке число учасників дозволить народжувати здорових дітей протягом 6300-річної експедиції.

У 2016 році астрономи виявили Проксиму b, найближчу до Сонячної системи екзопланету. Вона обертається навколо червоного карлика Проксима Центавра і може бути потенційно придатною для життя. Передбачається, що це кам'яниста планета розміром з Землю із рівноважною температурою близько -39 градусів за Цельсієм. Так як вона віддалена від нас усього на 4,22 світлових роки, це робить її потенційно привабливою метою для майбутніх міжзоряних місій.

Читайте такожПодвійна зоряна система "Око Саурона" виявилася складнішою, ніж вважалося

Вчені зі Страсбурзького університету Фредерік Маран і Каміль Белуффі вирішили розрахувати мінімальний розмір екіпажу, необхідний для успішного польоту до Проксими b. Тривалість місії дослідники визначили, спираючись на можливості сучасних технологій. За основу автори взяли сонячний зонд "Паркер" - автоматичний космічний апарат NASA для вивчення зовнішньої корони Сонця. Його запуск намічений на літо 2018 року. Передбачається, що корабель наблизиться до зовнішніх шарів світила на відстань близько 6 мільйонів кілометрів і буде рухатися з рекордною швидкістю 724 тисячі кілометрів на годину, що становить близько 0,067 швидкості світла. Якщо перший екіпаж полетить до Проксими b так само швидко, то він досягне планети через 6300 років. В майбутньому термін польоту може істотно скоротитися, аж до 42 років, однак Маран і Белуффі вирішили виходити з поточних можливостей.

Далі дослідники провели комп'ютерну симуляцію, виходячи з різних принципів соціальної інженерії. Вони використовували код HERITAGE алгоритму Монте-Карло, який використовується для моделювання випадкових процесів. В симуляції враховувалися випадкові і природні смерті учасників експедиції, можлива безплідність, обмеження через кровозмішення і рівень імовірності завагітніти.

З'ясувалося, що для колонізації Проксими b необхідно, як мінімум, 98 осіб - 49 чоловіків та 49 жінок. Саме таке число космонавтів дозволить екіпажу не тільки вижити, але і продукувати здорове потомство й повністю виключити кровозмішення (за винятком ранніх етапів польоту). Оптимальним родючим вікном виявився вік 32-40 років - народжуючи дітей у цей період, люди зможуть забезпечити стабільний приріст населення космічного корабля і підтримати баланс між молодими і старими членами екіпажу. Крім того, в цьому випадку епідемія, яка відбудеться в середині подорожі, не призведе до повної загибелі всіх учасників експедиції.

Візуалізація екзопланети Проксима b / REUTERS

У майбутньому Маран і Белуффі планують включити генетичні фактори у свою модель - ефекти мутації, селекції, дрейфу і перенесення. Крім того, необхідно буде врахувати вплив космічного випромінювання на здоров'я людей.