Навчальний 2020-2021 рік стане Роком математики в Україні / фото УНІАН

Наступний 2020-2021 навчальний рік буде оголошено Роком математики в Україні, що допоможе привернути увагу всього суспільства до розвитку математичної грамотності не лише у школярів, а й в усіх громадян.

Про це заявила міністр освіти і науки Ганна Новосад сьогодні під час презентації національного і міжнародного звітів за результатами міжнародного дослідження якості освіти PISA-2018, поінформували УНІАН у прес-службі МОН.

Читайте такожНовосад повідомила, що українських школярів будуть навчати медіаграмотності (відео)

Відео дня

«Оскільки за результатами PISA-2018 ми маємо найгірші дані саме з математики, наступний 2020-2021 навчальний рік буде оголошено Роком математики в Україні. Попередньо президент дав погодження, і ми вдячні йому за відкритість і готовність швидко реагувати на потреби нашої освіти. Під такий рік буде розроблено план заходів, що передбачатиме цілий спектр активностей для стимулювання розвитку математики в Україні», – зазначила міністр.

Згідно зрезультатами PISA-2018, базового рівня математичної компетентності – мінімального, якого в кінці першого етапу середньої освіти мають досягти учні, – в Україні не досягли 36% українських 15-річних підлітків. За словами Новосад, такі дані, зокрема, заперечують міф про ефективність радянської математичної системи освіти та вказують на необхідність кардинальних змін у шкільній освіті, які має на меті реформа «Нова українська школа».

«Дослідження показує, що 36% наших 15-річних учнів не досягають навіть базового рівня знання з математики. Тобто вони мають проблеми із завданнями, де потрібно використовувати прості стратегії розв’язування, процентні співвідношення, оперувати дробами й десятковими числами. Результати PISA-2018 показали, що ми маємо системно працювати над розвитком математичної грамотності в українських школярів», – наголосила Новосад.

*** PISA (Program for International Student Assessment) – міжнародне дослідження, що проводиться з 2000 року в 80+ країнах. Кожні три роки дослідження вивчає рівень оволодіння читацькою, математичною та природничо-науковою компетенціями у 15-річних підлітків. PISA не перевіряє, чи засвоїли учні зміст освітньої програми, а оцінює, наскільки учні здатні використовувати здобуті знання, уміння та навички в реальному житті.

У дослідження беруть участь 15-річні підлітки, оскільки саме в цьому віці у більшості країн світу закінчують здобуття обов’язкової освіти.

Як повідомлялося раніше, під час ЗНО з математики, яке відбулося 21 травня, не змогли скласти тест 18,17% учасників - тобто 28 215 випускників. Лише 98 змогли отримати максимальний бал. Загалом у ЗНО взяли участь 155,3 тис. учасників.