Винищувачі F-16 можуть бути в Україні вже в липні / фото Getty Images

Теоретично українські Повітряні сили ЗСУ після отримання перших американських винищувачів F-16 могли б запускати до дюжини літаків одночасно. Однак, як пише газета Kyiv Post з посиланням на думки аналітиків, реалії воєнного часу та відповідна підготовка українських пілотів змусять здійснювати бойові вильоти в набагато меншому складі.

"Звичайний оптимальний розмір групи F-16 становить від двох до чотирьох літаків, що діють разом із досвідченим пілотом, який навчений і має кваліфікацію для управління кількома літаками як керівник групи. Літак налаштований на експлуатацію і призначений для оптимізації бойових спроможностей без жорсткого і необізнаного контролю з боку необізнаного персоналу на землі, як МіГ-29 і Су-27", - ідеться в публікації.

За словами члена комітету Верховної Ради з національної безпеки Вадима Івченка, перші F-16 прибудуть в Україну в липні: "Я вважаю, що спочатку їх задіють для захисту від ракет супротивника, і вони не діятимуть проти цілей у Росії".

Відео дня

Окремо акцентується увага на тому, що F-16 був розроблений для оптимальних характеристик у повітрі, а не для запуску з недосконалих аеродромів із травою і гравієм на аеродромних поверхнях. Винищувачам потрібні "чисті" злітно-посадкові смуги, побудовані більш якісно, ніж українські аеродроми радянських часів.

"У F-16 є повітрозабірник двигуна, здатний всмоктувати наземне сміття. Він був розроблений для польотів із зазвичай чистих аеродромів, що відповідають стандартам НАТО і світу. Ці низько розташовані повітрозабірники також призводять до того, що літаки противника не можуть виявити їх на радарах на великих відстанях... МіГ-29 мають захисні наземні повітрозабірники, які переспрямовують джерело всмоктуваного повітря над крилами, щоб забезпечити можливість роботи на брудних поверхнях, і ця особливість значною мірою сприяє його великій радіолокаційній зоні", - пише видання.

Зазначається, що експлуатація F-16 на аеродромах радянського типу еквівалентна водінню суперкара Lamborghini або Ferrari на дорозі, яка краще підходить для Jeep Wrangler або Toyota Hi-Lux 4x4.

F-16 в Україні - як захищатимуть літаки

Нагадаємо, науковий співробітник державного музею авіації Валерій Романенко висловив упевненість у тому, що будівництво підземних укриттів західних винищувачів F-16 в Україні неможливе, для їхнього захисту застосовуватимуть комплекс заходів:

"Україна не має можливості зараз будувати нові захисні споруди, тому що це дуже дорого. Крім того, вони пробиваються сучасними ракетами. Тому що пробивається кілька метрів бетону. Наприклад, Storm Shadow здатна пробивати до 4-5 м бетону і навіть залізо".

Вас також можуть зацікавити новини: