У Франції занепокоєні, що у них не буде достатньої кількості сучасних танків, адже танк нового покоління MGCS не буде готовий аж до 2040-х років, а обслуговувати нечисельні Leclerc стає складніше. Як зазначає військовий портал Defense Express, запланований парк з 200 модернізованих Leclerc XLR нечисленний і має проблеми із запчастинами.
Крім того, наголошують аналітики, KNDS France не виробляли нову гусеничну техніку вже майже 17 років і не розробляли - фактично 35 років.
Так, для створення нового покоління танків було вирішено об’єднатися з Німеччиною у програмі MGCS. Утім, з 2017 року прогрес закінчився створенням спільного консорціуму та концептів.
Як зауважують у виданні, Франція опиняється у ситуації, коли у строю є лише 200 танків, які пройдуть модернізацію до рівня XLR, і ще десь стільки ж - на зберіганні. Останні відновити просто так не вийде, адже вони розбираються на запчастини для активного парку.
"При цьому вже звучать занепокоєння, що підтримка силової установки Leclerc дуже ускладнюється з кожним роком, а ремоторизація обійдеться мінімум у 1,5 млрд доларів. А до 2027 року хочуть мати повноцінну дивізію", - вказують аналітики.
Тут пропонується "проміжне" рішення - взяти іноземний танк для швидкого закриття потреб. Але противником ідеї виступає французька промисловість та парламентарі.
Крім того, зазначається, що власна машина Франції зможе допомогти з технологіями, які надалі будуть використані у MGCS.
"Проте на нову техніку піде десятиліття на розробку та невідомо ще скільки на виробництво", - зауважують у виданні.
Аналітики підкреслюють, що країна "залишається на роздоріжжі рішень, де очікування все більше загрожує відсутності техніки у 2037-2047 роках". "У результаті, на фоні активної підтримки французько-німецького танку ми може і побачимо придбання Leopard 2A8 чи навіть Leopard 3, але це якщо Франція зможе "подолати" власну "гордість", - пише видання.
Франція та Німеччина готові закрити проєкт спільного винищувача
Як повідомлялося раніше, Німеччина та Франція розглядають радикальне скорочення свого найбільшого оборонного проєкту - Системи бойової авіації майбутнього (FCAS) вартістю 100 мільярдів євро.
Посадовці цих країн визнають, що FCAS наблизився до краху через затяжний конфлікт між Airbus та Dassault Aviation щодо розподілу робіт над майбутнім літаком.
Так, Німеччина та Франція можуть відмовитися від планів спільно будувати винищувач нового покоління та зосередитись на іншому ключовому елементі програми - системі командування та управління "бойова хмара".