фото gazprom.ru

Російський корабель для прокладання труб почав рухатися на російському Далекому Сході, посилюючи тим самим підозри, що компанія «Газпром» збирається з його допомогою обійти санкції США й добудувати сумнівний газопровід в Європу.

Судно називається «Академік Черський», - пише Bloomberg. Воно вийшло з порту в місті Находка на російському тихоокеанському узбережжі. В кінці минулого року міністр енергетики РФ Олександр Новак згадував про корабель як про один зі способів завершити будівництво «Північного потоку-2» в акваторії Данії.

Читайте такожDie Zeit: Німеччина могла б зробити так, щоб Україна заробила на "Північному потоку-2"

Відео дня

Санкції США проти цього газопроводу змусили швейцарську компанію Allseas Group вийти з проекту наприкінці грудня. Після завершення «Північний потік-2» повинен транспортувати російський газ з Сибіру напряму в Німеччину в обхід території України, через яку зараз пролягає основний маршрут поставок. Президент США Дональд Трамп заявив, що Європа повинна скоротити свою залежність від Росії в поставках газу й почати купувати зріджений американський газ. «Газпром» заявив, що оцінює можливості закінчити будівництво «Північного потоку-2», однак до цього часу не пояснив, де він візьме спеціальне судно для прокладання труб на дні моря. Не відомо напевне, чи «Академік Черський» стане рішенням проблеми.

«Наскільки я розумію, вони шукають корабель. І я ставлю на те, що вони його знайдуть. Скільки часу це займе і як вони будуть добудовувати трубопровід, я не знаю», - сказав виконавчий директор OMV AG Райнер Зеле, чия компанія профінансувала російський проект.

Читайте такожBild: Чому Меркель так сильно тримається за «Північний потік-2»?

Bloomberg пише, що російський корабель 22 лютого повинен прибути в Сінгапур. Про це свідчать дані відстеження кораблів. Російський газопровід був завершений на 94%, коли США запровадили санкції проти проекту. Невелика секція труби у водах Данії досі не збудована. До зупинки робіт «Північний потік-2» планували завершити до кінця 2019 року або в перші місяці поточного року.

«Прокладання труб, особливо на мілководді, не вимагає якоїсь надзвичайної технології», - сказав Зеле.

«Питання лише в тому, чи підходить корабель для такої роботи. Можливо цей корабель, за яким всі стежать, не підходить. Я не знаю», - додав він.