Європейські депутати мають намір обмежити роль біопалива першого покоління (біодизель, біоетанол) в програмі розвитку поновлюваних енергоресурсів на користь, зокрема, вітряної, сонячної та водневої енергії, зазначають французькі ЗМІ.

Виробництво біопалива першого покоління нині досягло 15 мільйонів тонн. Організація  економічного розвитку і співпраці оголосила цього літа, що економічна доцільність екологічного палива буде сумнівною, якщо позбавити його публічної підтримки, яку мали виробники. Тривалий час воно вважалося менш шкідливим для довкілля, ніж паливо з нафти. Тепер учені в цьому сумніваються.

У дебатах з проблем клімату Комісія з промисловості і енергетики при Європейському парламенті затвердила завдання до 2020 року підвищити мінімум до 10% частку поновлюваних енергоресурсів в загальному об`ємі палива, що його споживають транспортні засоби. Слідом за депутатами за таке рішення проголосували представники 27 європейських країн-членів Ради Європи. Головуюча в Раді Франція сподівається на остаточне ухвалення "директиви" до кінця року.

Відео дня

Європейський парламент стурбований високими цінами біопалива першого покоління, яке вже не вважається безпечним для довкілля, депутати також висловлюють сумніви в його економічній життєздатності. Наразі біопаливо становить 3% того, що потрапляє в паливні баки європейців. Європарламент тепер висловлюється за електромобілі і біопаливо так званого "другого покоління", одержане з дерева, соломи (целюлозний напрям) і водоростей.

Європейські депутати хотіли б встановити проміжну планку в 5% до 2015 року для поновлюваних енергоресурсів. Для багатьох європейських держав це здається надто жорсткою вимогою. Європейський парламент схиляється до планки в 4% до 2015 року і в 6% - до 2020 року.