
Винищувачі з кожним поколінням прогресують у бойовій потужності та паливній економічності, але одне залишається незмінним: чим нижче летить винищувач, тим більше пального він спалює. Це пояснюється кількома причинами, пише WioNews.
Загалом різниця у витраті пального на малій і великій висоті може становити близько 30% Отже це напряму впливає на дальність та тривалість місії, а отже і на її планування. Що стосується причин такої різниці, то вони наступні.
Щільність повітря
Це головна причина, хоч і не єдина. Як відомо зі шкільного курсу фізики та географії, щільність повітря є вищою біля поверхні землі і нижчою на великих висотах. А чим щільнішим є повітря, тим більший опір воно створює для об’єктів, що рухаються із високою швидкістю. Що більшим є опір, ти більше енергії потрібно для його подолання. А винищувач бере енергію з палива. Отже, більше опору повітря – більше палива потрібно.
Ефективність роботи двигуна
Ця причина тісно пов’язана із попередньою. Реактивні двигуни сучасних винищувачів спроектовані так, що найбільш ефективного режиму роботи вони досягають в умовах розрідженого повітря. Тоді згоряння палива відбувається більш ефективно, а отже і потреба в ньому є трохи меншою.
Маневри та зміни швидкості
Бойові або тренувальні місії на низькій висоті майже завжди вимагають активного маневрування – як для ухилення від ворожих систем ППО, так і для уникнення зіткнень з елементами ландшафту (горами, пагорбами висотними будинками). Кожен такий маневр збільшує витрату палива. Тоді як спокійний політ на стабільній швидкості високо в небі подібних додаткових витрат пального не вимагає.
Інші цікаві матеріали на тему зброї
Як писав УНІАН, авіаносці є настільки добре захищеною технікою, що дуже мало видів зброї можуть потопити кораблі цього типу. І більш-менш надійним з них є лише ядерний удар.
Також ми розповідали, які країни мають на своєму озброєнні найбільше винищувачів F-16. Якщо присутність США у цьому списку не буде несподіванкою, то інші фігуранти топ-5 можуть здивувати.