Island Victory - найпотужніший буксир у світі / скриншот

Буксири - це своєрідні швейцарські ножі на морі. Ці потужні судна бувають найрізноманітніших форм і розмірів та виконують різні завдання - від маневрування гігантських кораблів, таких як авіаносці чи круїзні лайнери в обмежених портах, до проведення рятувальних операцій. Наскільки ж потужними є буксири і які з них найпотужніші у світі? Відповіді на ці запитання дає Slashgear.

Перш ніж перейти до списку "важковаговиків", видання пояснило, як саме визначають силу буксирів. Використовуваний показник називається "тягове зусилля болларда" (англ. bollard pull). Його визначають, прикріпивши судно буксирним тросом до статичного й дуже міцного швартового болларда, обладнаного вимірювальною апаратурою. Далі двигуни запускають на повну і вимірюють силу, з якою буксир тягне цей боллард. Зазвичай проводять два тести: 30-секундний для фіксації максимального зусилля та п’ятихвилинний для визначення середнього.

Для розуміння масштабів: невеликий буксир ВМС США Boomin Beaver має приблизно 7 500 фунтів тягового зусилля. А Island Victory - найпотужніший буксир у світі - здатний розвивати неймовірні 477 тонн тяги. 

Відео дня

У матеріалі охарактеризований буксир Island Victory, а також ще чотири найпотужніші у світі буксири.

1. Island Victory - найпотужніший буксир у світі

Норвезький Island Victory утримує перше місце в рейтингу потужності буксирів з моменту свого введення в експлуатацію у лютому 2020 року. Це судно уособлює концепцію "швейцарського ножа моря", адже офіційно класифікується як багатофункціональне офшорне судно.

У статті йдеться, що, окрім буксирування, воно може підіймати масивні якорі й ланцюги краном вантажопідйомністю 250 тонн, служити базою для керованих дистанційно апаратів, виконувати глибоководні монтажні роботи. Має вертолітний майданчик і може розмістити 110 осіб.

Та головне, як зазначається, - це сила. Довжина Island Victory - 405 футів (понад 123 метри), і він оснащений двигунами Rolls-Royce Bergen загальною потужністю 42 880 к. с. Два головних двигуни RR Bergen B32 працюють через гвинти зі змінним кроком. Також встановлені чотири молодші двигуни Bergen C25 і пара тунельних рушіїв на носі та кормі.

Завдяки такій силовій установці навіть один "звичайний" буксир може тягнути гіганта на кшталт авіаносця.

2. MV Far Samson - повалений чемпіон

До появи Island Victory найпотужнішим буксиром у світі був Far Samson. Попри втрату лідерства, він і досі є інженерним дивом. Побудований у 2009 році як судно для постановки якорів та офшорного будівництва, він 11 років утримував світовий рекорд - 423 тонни тяги, підтверджені класифікаційним товариством DNV.

Довжина буксира - майже 400 футів (майже 122 метри), екіпаж — до 100 осіб. Силу забезпечують два двигуни RR Bergen B32 потужністю 35 900 к. с., у поєднанні з тунельними рушіями, комбінованим рушієм та двома азимутальними рушіями. У рік запуску Far Samson отримав звання "Судно року".

Також він став кроком вперед у сфері екології: двигуни Rolls-Royce зменшили викиди оксидів азоту на 95%.

До появи Island Victory найпотужнішим буксиром у світі був Far Samson / скриншот

3. Boka Falcon

Побудований у 2011 році, а переданий нинішньому власнику - компанії Boskalis - у 2019-му, Boka Falcon також перевищує рубіж у 400 тонн тяги. Його довжина - 306 футів (93 метри). Це багатофункціональне офшорне будівельне судно.

Його головна сила - масивна енергетична установка: два двигуни MAK 16M32C загальною потужністю 21 456 к. с. та два додаткові мотори по 3 000 кВт доводять сумарну потужність до 29 502 к. с. Має великий робочий майданчик, 150-тонний підводний кран і два ROV, що працюють на глибині до 3 000 м. Може розміщувати до 100 осіб.

​скриншотскриншот

4. Boka (Lewek) Fulmar

На четвертому місці - Boka Fulmar, раніше Lewek Fulmar. Це останній буксир у списку, що долає межу в 400 тонн - його тяга становить 402 тонни. Він є сестринським судном Boka Falcon, тому має майже ідентичні характеристики, включно з двигунами MAK 16M32C і додатковими бустерами потужністю понад 4 000 к. с.

Побудований у 2011 році на верфі Drydocks World у Сінгапурі, класифікується як Anchor Handling Tug Supply Vessel (AHTS) і судно DP2 з динамічним позиціонуванням класу Rolls-Royce Icon II.

фото - сторінка Barcos del norte у Facebook

5. Aurora Saltfjord 

Цей бускир п’ятий у рейтингу, але аж ніяк не слабкий. тяговеЙого зусилля - 397 тонн. Судно побудоване у 2011 році та належить до класу AHTS.

Оснащене гібридною силовою установкою, здатною працювати в дизель-електричному, дизель-механічному або змішаному режимі. Два двигуни Wartsila Wichmann 16v32 по 13 000 к. с. забезпечують загальну потужність 26 000 к. с. Має сім рушіїв для надзвичайної маневровості.

Довжина - 312 футів (95 метрів), ширина - 79 футів (24 метри), палубна площа - понад 750 квадратних метрів. Судно також може виконувати роботи з плугування та траншейних робіт на глибоководді. На борту - гімназія, лаунжі із супутниковим ТБ та кінозалом, конференц-зали.

скриншот

Раніше УНІАН розповідав, що відбувається з круїзними лайнерами після списання. Зазначалося, що є кілька варіантів того, що з ними можна зробити. Так, круїзні компанії іноді продають списані судна іншим компаніям. Іноді круїзні лайнери змінюють назву і продовжують плавання після продажу. Якщо немає попиту на судно для переобладнання, його можуть відправити на утилізацію.

Вас також можуть зацікавити новини: