
Заправити авіаносець — не те саме, що під’їхати до колонки. Для атомних авіаносців США цей процес трапляється лише раз за весь 50-річний життєвий цикл корабля. І триває він не кілька годин, а від трьох до шести років. Процедура має офіційну назву: RCOH (Refueling and Complex Overhaul) — "заправка паливом і комплексний капітальний ремонт", пише Slashgear.
Це повне перезавантаження корабля, а не просто заміна палива. Військові використовують цей момент для глибокої модернізації: оновлюють бойові системи, радіолокацію, електроніку, навіть кабелі на найглибших рівнях.
USS George Washington: шість років у ремонті
Авіаносець USS George Washington із екіпажем майже 6 000 осіб — яскравий приклад складності RCOH. Він пробув у ремонті шість років, де реактори були зупинені, охолоджені, а старе ядерне паливо замінене на нове.
Роботи відбуваються лише на єдиній верфі в США — Newport News Shipbuilding у Вірджинії. Тут команди працюють цілодобово, використовуючи спеціальні крани та обладнання, щоб демонтувати реакторні системи.
Один шанс на оновлення за 25 років
Типовий авіаносець, як USS Nimitz або USS John C. Stennis, проходить RCOH лише раз за службу — через 20–25 років експлуатації. Це дає кораблю ще 20–25 років активної служби після ремонту.
З 11 атомних авіаносців США завжди 7–8 залишаються в строю, поки інші проходять модернізацію. Це дає змогу ВМС США зберігати глобальну присутність, не залежачи від традиційного палива — лише пар і жодних викидів.
"Кілька років у сухому доці — це мала ціна за ще чверть століття служби", — зазначають інженери флоту.