Законопроект 1210 пропонує практику оподаткування, яку не використовує ні одна країна – PWC / фото korupciya.com

Згідно аналізу PwC, законопроект пропонує встановити високу ставку ренти, яка буде розраховуватися з широкої бази оподаткування, що є унікальною ситуацією. Більш поширена ситуація, коли країни з розвинутою видобувною промисловістю встановлюють або високу ставку ренти на вузькій базі оподаткування, або низьку ставку на широкій базі.

«Наприклад, в Бразилії ставка – 3,5%, Китай - від 1 до 6%, в провінції Хейбей, де найбільше видобувають залізну руду – 3%. Казахстан – 2,8%, Росія – 4-8%», - зазначив Дудник.

За його словами, формула розрахунку бази оподаткування також не враховує цінові коливання на руду, що може призвести до неконтрольованого зростання рентних платежів.

Відео дня

«Згідно з нашим моделюванням, коли знижується ціна, ми потрапляємо в ситуацію, коли Україна не просто злітає за рівнем податкового навантаження на компанії, які видобувають ЗРС, вона несеться вгору зі швидкістю ракети в цьому випадку», - сказав Дудник.

Нагадаємо, законопроект №1210, внесений депутатом від «Слуги народу» Данилом Гетьманцевим, крім іншого, пропонує змінити підхід до формування бази оподаткування при підрахунку рентних платежів на видобуток залізної руди. За оцінками учасників ринку, це призвело б до зростання рентних платежів в 4-5 разів.

За рішенням профільного парламентського комітету, 12 вересня для напрацювання змін до законопроекту була створена робоча група з числа представників бізнесу і Державної податкової служби. Однак, за словами президента ВП «Укрметалургпром» Олександра Каленкова, який в неї входив, її робота виявилася неефективною.

На засіданні робочої групи 24 вересня депутати запропонували використовувати формульний підхід при визначенні ставки ренти на видобуток залізної руди. Ключовим показником, від якого буде залежати сума рентних платежів, має стати вартість тонни ЗРС за індексом Platts у Північному порту Китаю.

Однак поки нардепи планують винести на голосування в першому читанні текст законопроекту без будь-яких змін, а вносити правки в перерві між першим і другим читанням, що також викликає серйозне занепокоєння у бізнесу.