Фото УНІАН

Нещодавно відбулась важлива подія на паливному ринку країни – уряд повернув у законне поле нормативи "Євро 5". Тож "зоряний час" для фальсифікаторів закінчився? Фахівці Інституту споживчих експертиз експериментальним шляхом з’ясували, що якість бензину А-95 на українських АЗС в цілому різко покращилася, але разом з тим фальсифікатори все ще масово продають неякісне пальне, пише expertise.in.ua.

Проби бензину А-95 було придбано в найбільших всеукраїнських мережах  (WOG, SOCAR, УКРНАФТА, AMIC, ANP, MARSHALL, SHELL, UPG, БРСМ-Нафта, U.GO), а також у серйозних регіональних гравців (потужна столична мережа KLO, PARALLEL, мережа АЗС на південному сході України, ФАКТОР, харківські SVR та OVIS). Експерти завітали також і на невеликі мережі, які оперують також в райцентрах і невеликих містах (VST, LUXWEN, DNIPRO OIL GROUP, BARREL, NPG, ЕНЕРГО-ЕКСПОРТ).

Зразки були перевірені за основними параметрами – октанове число, вміст сірки та об'ємні частини ароматичних вуглеводнів та бензолу.

Відео дня

Повністю відповідали стандарту Євро-5 з запасом міцності бензини приватних мереж (SOCAR, WOG, AMIC, UPG, PARALLEL), а також державних компаній -  УКРНАФТА та U.GO. Зокрема, у мережі SOCAR продається фактично 97-й бензин, значно більше октанове число і у мереж AMIC (96,6) та KLO (96,5). Шкідлива сірка була відсутня у бензині А-95, придбаного в мережі УКРНАФТА, у SOCAR, AMIC, PARALLEL також значно нижче норматива. Що стосується вмісту ароматичних вуглеводнів, то у всіх учасників цієї групи значення в межах норми, найменша кількість у SOCAR. Висновок експертів однозначний – у цих мережах реалізується європейське пальне із закордонних заводів, яке транспортувалося і зберігалося згідно нормам.

Порушень теж було виявлено не мало. У "червоній" зоні опинилися великі мережі БРСМ-Нафта, ANP, MARSHALL та регіональні гравці DNIPRO OIL GROUP, BARREL, NPG, ЕНЕРГО-ЕКСПОРТ. Наприклад, у "бензині" з мережі ЕНЕРГО-ЕКСПОРТ сірка була на захмарному рівні. Вміст цієї речовини виявився 380 разів більше норматива! З об’ємною часткою отруйного бензолу в пробах теж біда. В бензині з АЗС DNIPRO OIL GROUP –десятикратне перевищення, а "пальне" ЕНЕРГО-ЕКСПОРТ взагалі майже на 40% складається з бензолу!

Разом з тим, в ІСЕ все ж прогнозують позитивні зміни в розрізі якості пального на ринку України. По-перше, з поверненням нормативів фальсифікувати і торгувати не якісним пальним стане значно важче. По-друге, тон починають задавати державні мережі, які зазвичай працюють на полі дискаунтерів, і тепер конкуренція в нижньому ціновому сегменті стане більш жорсткою, що потенційно буде штовхати невеликі мережі до покращення якості.