Ілюстрація REUTERS

Банки не мають права використовувати номери для українців рекламних розсилок, не отримавши для цього попередньої згоди власників номерів.

Читайте такожБанк не має права передавати борг фізособи колектору без попередження - НБУ

Про це розповіла в інтерв'ю УНІАН начальник управління Національного банку України по захисту прав споживачів фінансових послуг Ольга Лобайчук, посилаючись на норми чинного законодавства.

Відео дня

"Незаконно. Нагадаю: телефонний номер - це персональні дані. Банки мають отримувати згоду людини, де і як вони будуть використовувати його персональні дані. На жаль, законодавство в цій сфері дуже часто порушується", - сказала Лобайчук, відповідаючи на питання про законність рекламних розсилок за номером абонента, який не має договірних відносин з банком.

Вона допустила, що в такому випадку банк міг отримати відомості про клієнта іншого банку. "Людині дають підписати загальний папірець, як згоду на будь-які операції з даними. Можливо, один банк передав дані іншого", - додала Лобайчук.

Вона пообіцяла, що регулятор відслідковуватиме такі випадки й каратиме банки.

Як повідомляв УНІАН, Верховна Рада 20 вересня прийняла закон про захист прав споживачів фінансових послуг, що зобов'язує банки інформувати потенційних позичальників про всі майбутні витрати по кредиту, включаючи додаткові і супутні послуги третіх осіб. Також закон вводить однакові правила для банків та небанківських фінустанов щодо реклами фінансових послуг.

Закон чекає на підпис глави парламенту і президента України.

Повноваження щодо захисту прав споживачів фінансових послуг в рамках закону отримав Національний банк, у якому вже створено відповідне управління під керівництвом Ольги Лобайчук.