
Практично весь наявний в Україні парк цистерн для перевезення сірчаної кислоти вимагає проведення капітально-відновлювальних ремонтів
Про це йдеться в інформаційно-аналітичних матеріалах, підготовлених ДП «Укрпромзовнішекспертиза» для спеціального розслідування щодо імпорту сірчаної кислоти та олеуму, проведеного Міжвідомчою комісією з міжнародної торгівлі (МКМТ) при Міністерстві економічного розвитку і торгівлі України (МЕРТ), пише uaprom.
«З урахуванням віку (рік побудови) практично весь наявний в Україні парк цистерн для перевезення сірчаної кислоти вимагає проведення капітально-відновлювальних ремонтів. Сумарна вартість їх проведення може скласти 183,6 млн. грн. або близько $7 млн.», - йдеться в документі.
За інформацією УПЕ, загальний парк цистерн для перевезення кислоти в Україні станом на червень 2018 року становить 272 одиниці. Велика частина цистерн (180 од. або 66,2%) побудована до 1990 року і має вік понад 27 років. Третина цистерн побудована в 1991-1993 рр. і має вік понад 25 років.
Рік введення в експлуатацію | Червень 2018 р. | Частка, % |
до 1980 р. (включно) | 4 | 1,5 |
1981-1985 рр. | 112 | 41,2 |
1986-1990 рр .. | 64 | 23,5 |
1990-1993 рр. | 92 | 33,8 |
Всього | 272 | 100 |
При цьому, як зазначає УПЕ, згідно з «Положенням про систему технічного обслуговування і ремонту вантажних вагонів, допущених до використання на залізничні колії загального користування в міжнародному сполученні, прийнятого на 47-му засіданні Ради залізничного транспорту 23 листопада 2007 р., нормативний термін експлуатації цистерн для перевезення сірчаної кислоти становить 18 років.
«Сірчана кислота належить до групи небезпечних вантажів (клас 8 «Корозійні (їдкі) речовини»), що обумовлює особливий режим її перевезення. Правила перевезення небезпечних вантажів регулюються Законом України «Про перевезення небезпечних вантажів» та «Правилами перевезення небезпечних вантажів». Перевозять сірчану кислоту в спеціалізованих залізничних цистернах. Згідно вищезазначених закону та правил, допускається використання та експлуатація тільки технічно справних цистерн. Забороняється подавати під навантаження сірчаної кислоти цистерни без технічного огляду і документально підтвердженої технічної придатності до перевезення», - констатується в документах УПЕ.