Фото depositphotos.com

Третій рік поспіль українці проходять випробування на стійкість, уміння долати труднощі та адаптуватися до життєвих реалій. Стосується це й сфери споживання. Більшість українців навчилися планувати покупки та раціонально витрачати гроші. Багато хто змушений економити, щоб задовольнити базові потреби. На їжу та обов'язкові платежі українці витрачають понад 65% своїх доходів і лише по 2% на дозвілля та товари домашнього вжитку.

Тренд бюджетування та раціоналізація витрат

Після різкого падіння купівельної активності у березні 2022 року попит почав відновлюватися. У деяких категоріях, таких як покупка продуктів харчування, він досягнув довоєнного рівня. Поступово збільшуються обсяги продажу одягу, побутової хімії, гаджетів для дому, інструментів, гігієнічних засобів та інших товарів.

Водночас від 40% до 77% споживачів, згідно з результатами соцопитувань, змушені заощаджувати на купівлі різних груп товарів. Приблизно половина з них, за даними експертів сервіса з промокодами Codes, з метою економії використовує промокоди інтернет-магазинів на знижку та купує акційні товари.

Відео дня

У деяких категоріях, як з'ясували у Codes на основі аналізу запитів, попит на промокоди порівняно з 2021 роком зріс на 60%.

Найчастіше відвідувачі сервісу шукали промокоди, які дають змогу отримати знижку на такі товари:

  • одяг та взуття — 75% від загальної кількості запитів;
  • побутова хімія та товари для дому — 72%;
  • косметика — 68%;
  • електроніка — 65%;
  • товари для дітей — 63%;
  • корми для тварин — 59%;
  • автозапчастини — 48%.

Також у році, що минув, українці частіше купували під час акцій різноманітні аксесуари, парфумерію та книги.

Оскільки споживча поведінка стала більш раціональною, кількість незапланованих покупок суттєво зменшилася. За даними соцопитувань, лише 8% дорослих українців у 2023 році робили спонтанні покупки.

Для порівняння: у 2021 році близько 55% громадян купували імпульсивно, під впливом реклами або тому, що в магазині їм сподобався товар.

У зв'язку з раціоналізацією споживання 55% українців стали менше відвідувати ресторани та бари. Майже 58% опитаних рідше ходять у кінотеатри та на концерти. А ось перегляд телевізійних передач та контенту на стрімінгових платформах збільшився більш ніж на 30%.

Хоча розваги та відпочинок поки не в пріоритеті, близько 25% користувачів сервісу Codes цікавилися можливістю купити зі знижкою квитки в кіно, на концерти, екскурсії, для бронювання місць в готелях і т.п.

У руслі тренду бюджетування 50% українців почали частіше готувати вдома. При цьому приблизно 47% закуповують продукти про запас. Така тенденція виникла під впливом двох основних факторів — зростання цін та невпевненості в тому, що не виникнуть перебої з постачанням продуктів.

Codes — це інформаційний сервіс, який пропонує безкоштовні промокоди та купони для багатьох відомих брендів.