Укрзалізниця / фото УНІАН

"Укрзалізниця" закупила масел на майже 1,2 млрд грн. Єдиними постачальниками є компанії "Азмол" і "Агрінол". Посередниками в реалізації продукції виступають компанії "Мироіл" і група компаній з орбіти "Трейд Коммодіті".

Філія "Центр забезпечення виробництва" АТ "Укрзалізниця" оголосив вісім процедур закупівель масел і мастильних матеріалів, загальною очікуваною вартістю 534 мільйони грн. Про це з посиланням на "Zалізниця без корупції" пишуть "Подробиці".

Залізничне підприємство має намір закупити моторні, гідравлічні та індустріальні мастила та мастильні матеріали. Кінцевий строк подання пропозицій 9 квітня, а аукціони пройдуть в середині травня.

Відео дня

Як зазначає видання, у тендерній документації ЦОП визначив вимоги, яким відповідають лише деякі компанії. Зокрема, для участі в закупівлі учасник повинен пройти процедуру допуску до застосування, яку "Укрзалізниця" впровадила в кінці 2017 року.

"Згідно зі стандартом СТП-Н 04-009: 2017 "Масла та мастила для тягового рухомого складу, машин і механізмів АТ "Укрзалізниця". Порядок допуску до застосування" (Додаток № 11 до тендерної документації), введеного в дію наказом АТ "Укрзалізниця" від 13.12.2017 № 765, масла і мастильні матеріали повинні пройти процедуру допуску до застосування".

Між тим, відповідно до законодавства галузеві стандарти застосовуються виключно на добровільних засадах, а замовник не може вимагати від учасників документи, не передбачені законодавством.

Крім того, в наказі АТ "Укрзалізниця" №765 зазначається, що здійснення процедури "допуску до експлуатації"  на рухомому складі масел проводиться за ДСТУ 15.001. Однак ДСТУ 15.001 втратив чинність з 1 січня 2019 року. Таким чином "Укрзалізниця" посилається на недійсний документ при впровадженні процедури "допуску до застосування" масел.

Також процедурою передбачено посилання на міждержавні стандарти - ДСТУ, які Україна скасувала ще в 2015 році.