Фото УНІАН

Американська торгова палата (АТП) заявляє, що через постійне подорожчання послуг на перевезення "Укрзалізниці" бізнес все частіше віддає перевагу автомобільним перевезенням. Тому АТП не підтримує впровадження автоматичної індексації тарифів на вантажні залізничні перевезення. Навіть без неї за останній рік вартість послуг УЗ зросла для вантажовідправників на 20%.

Про це в ході наради в Держрегуляторній службі повідомила менеджер Американської торгової палати з питань стратегічного розвитку Лідія Левицька, повідомляє "Обозреватель".

"Певне підвищення цін на вантажні перевезення вже сталося. У березні цього року коефіцієнт зріс на 14,2%. Не будемо також забувати про підвищення вартості користування вагонами з парків УЗ: у випадку з зерновозами і напіввагонами підвищення відбулося на 8% і 6% відповідно. А запропонований для обговорення проект також передбачає два рівня індексації: з 1 серпня індекс виросте на 2,5%, ще на стільки ж заплановано підвищення з 1 листопада. Якщо підсумувати, то фінансовий тягар оплати послуг з вантажного залізничного перевезення для вантажовідправників за рік зросте приблизно на 25%", - зазначила Левицька.

Відео дня

Вона підкреслила: Американська торгова палата сподівається, що нова цінова політика на вантажні залізничні перевезення буде сформована в обговореннях з бізнес-середовищем і в її основу ляже досягнутий у ході таких обговорень компроміс.

"Проект постанови, який був опублікований на сайті Мінінфраструктури про запровадження механізму автоматичної індексації на вантажні залізничні перевезення, на жаль, не передбачає такого рівня компромісу. Наші експерти акцентують на тому, що функції з формування тарифів на вантажні залізничні перевезення в межах України, повинні бути переведені на новий орган – Національну комісію з питань регулювання транспорту. Поки що вона не створена, ці функції повинні бути закріплені за Кабміном і профільним міністерством. Сам факт запуску механізму автоматичної щоквартальної індексації члени АТП не підтримують", - підкреслила Левицька.

Серед недоліків запропонованої автоматичної індексації експерт також зазначила ігнорування в постанові співвідношення між підвищенням цін на вантажні залізничні перевезення і власне обсягом перевезень.

"За 2018 обсяги перевезень порівняно з 2017-го скоротилися на 18 млн. тонн. Тоді як за цей же період автомобільні перевезення зросли на 11 млн. тонн. Механізм односторонньої індексації цін - несправедливий. Тому що вантажовідправники виявляються в підвішеному стані: через запровадження автоматичної індексації зростання тарифів підвищення згаданими 25% не обмежиться – процентні коливання будуть зростати в рази. Застосування автоматичної індексації негативно позначиться на добробуті всієї країни", - резюмувала Левицька.

Вона підкреслила: бізнес зацікавлений у продовженні використання залізничного транспорту для перевезення вантажів, а тому відкритий для діалогу з УЗ для пошуку оптимального для всіх сторін виходу зі сформованої ситуації.