За останні місяці менеджмент Укрзалізниці зміг стабілізувати ситуацію в компанії, паралельно запустивши низку важливих перетворень.

Про це написав у Facebook голова Інституту публічної політики та консалтингу Сергій Биков.

Так, компанії вдалося вийти на рекордно низьку за останні роки тривалість обороту вантажних вагонів - 7 діб. У 2019 цей показник становив понад 9,2 доби.

Відео дня

"Для розуміння - чим швидше рухаються вагони, тим більше вантажів можна перевезти. Щоб досягти такого результату, необхідний цілий комплекс управлінських і організаційних рішень", - пояснив експерт.

В кінці липня компанія повідомила про те, що їй вдалося вийти на рекордні цифри в найважливішому напрямку роботи - навантаженні вантажів. Зараз цей показник становить понад 801 тис. тонн щодня.

Як зазначив Биков, Укрзалізниця почала розпродаж непрофільних активів: "Перші непрофільні активи (від спортклубів до магазинів) вже виставлені через Prozorro на аукціон за стартовою вартістю понад 40 млн грн".

Також через систему Prozorro УЗ вже провела перші аукціони зі здачі в оренду приміщень вокзалів в Дніпрі, Запоріжжі та Хмельницькому, що потенційно може приносити компанії більше 100 млн грн. на рік.

"Ще одним джерелом поповнення дохідної частини УЗ став продаж металобрухту. Тут залізничники з гордістю говорять про прорив. З початку року його реалізували на суму понад 1 млрд грн.", - додав експерт.

Такі дії позитивно позначилися на стані компанії. Як заявив в.о. голови правління УЗ Іван Юрик, за підсумками другого кварталу цього року вона вийшла на прибуток в розмірі 230 млн грн.

"За гроші бюджету вже в цьому році компанії повинні бути поставлені 100 пасажирських вагонів вітчизняного виробництва - передоплату Крюківському вагонобудівному заводу УЗ вже перерахувала", - зазначив Биков.

Додатково, в рамках міжурядової угоди між Україною і Францією, очікується поставка 130 нових локомотивів з частковою локалізацією їх виробництва в Україні.

При цьому, на думку Бикова, зараз у керівництва Укрзалізниці зв'язані руки для подальшого оновлення компанії.

"Для продовження реформи УЗ, як мінімум, необхідно прийняти закон про залізничний транспорт. Ну і вирішити питання з керівництвом компанії. Перезавантажити наглядову раду, чий термін роботи вже практично закінчився, і призначити постійне правління - вже без всяких приставок в.о.", - констатував він.