фото facebook.com/kirilo.sazonov

Така позиція міського голови повинна стати предметом для вивчення НАБУ, заявив блогер і політичний експерт Кирило Сазонов.

"Всі знають, що я фанатичний прихильник локалізації виробництва в Україні. І чим складніше і наукомістке виробництво - тим краще. Я не хочу, щоб українські інженери їхали в Польщу на полуницю. Я хочу, щоб ми виробляли серйозну продукцію тут. Це робочі місця, це Пенсійний фонд, це податки на армію, медицину і майбутнє. І я ... засмучуюся, коли стикаюся зі зворотними прикладами ", - написав Сазонов.

Як приклад він навів вироблені на заводі "Південмаш" трамваї "Татра-Юг".

"Отже, в Україні є відомий завод "Південмаш". Знаходиться він у Дніпрі і, серед іншої цікавої продукції, виробляє трамваї "Татра-Юг". Можливо, ви про них не чули, але зате з ними знайомі за кордоном. І з задоволенням їх купують. Так, українські трамваї виграють тендери в Європі. За ціною і якістю обганяють місцевих. І не тільки в Європі. Що можна вважати підтвердженням того, що наші трамваї - надійні, комфортні і сучасні", - підкреслив експерт.

Він нагадав, що ще в 2017 році компанія виграла тендер на поставку 15 зчленованих трамвайних вагонів у Єгипет. А буквально днями перемогла в тендері на вже 17 25-метрових вагонів у Румунію. Причому, "Татра-Юг" виграла в конкурсі, де серед інших брала участь польська Pesa.

"Молодці. Респект. Навіть на зовнішніх ринках конкурують успішно. Здавалося б - на внутрішньому взагалі немає проблем. Чи не вгадали. Є. У 2018 році "Татра-Юг" виграла тендер на поставку 10 трамваїв Києву, проте станом на липень минулого року місто купило лише один трамвай. Це навіть стало причиною для дзвінка президента Зеленського меру Кличку - пам'ятаєте? " - зазначив політолог.

За його словами, Кличко потім виправдовувався, мовляв, трамваї Pesa надійні, а наші весь час ламаються.

"Але як це співвідноситься з тим, що "Татра-Юг" виграє у Pesa тендери? В Європі визнають, що наші трамваї - краще ... а мер Української (!!!) столиці воліє створювати робочі місця в Польщі. Ну, наші робітники й інженери з Дніпра в перспективі туди і переїдуть, мабуть. Раз їх кваліфікація тут не потрібна. Виходить, Кличко принципово не хоче підтримувати вітчизняного виробника, раз категорично відмовляється закуповувати для Києва українські трамваї. Цікаво тільки, на чому ґрунтується така "принциповість" і чи немає тут приводу для антикорупційного розслідування? Я б на місці НАБУ звернув на ці факти пильну увагу. Ну не вірю я, що український завод виграє тендер в ЄС за ціною і якістю, але програє вдома. Це суперечить логіці", - констатував Кирило Сазонов.

Читайте останні новини України та світу на каналі УНІАН в Telegram