Утилізаційний бізнес в Україні не є високоприбутковим / ілюстрація / REUTERS

В Україні хочуть повернути збір за утилізацію старих автомобілів.

З такою ініціативою виступив голова Державної екологічної інспекції Андрій Мальований, ідеться на сайті відомства

Таким чином ДЕС збирається боротися з негативним впливом автотранспорту на навколишнє середовище.

"Потрапляючи на звалища, вживані автомобілі викликають забруднення ґрунту свинцем, іржею, відпрацьованими маслами. В Україні лише 5% автовласників віддають свої машини на утилізацію. Протягом 2020 року утилізовано лише 13 тисяч авто. Решта забруднюють навколишнє середовище на звалищах", - каже Мальований.

Читайте такожУкраїнці не здали на утилізацію жодного автомобіля - ВААІД

За його словами, утилізаційний бізнес в Україні не є високоприбутковим через те, що:

  • у країні немає розгалуженої мережі центрів для здачі і знешкодження використаних автомобілів; 
  • за цю послугу ще і необхідно доплачувати.

Мальований запропонував перейняти досвід ЄС, зокрема:

  • фінансове стимулювання при покупці нової машини після належної утилізації старої;
  • стягнення утилізаційного збору після закінчення експлуатації автомобіля;
  • високі штрафи за порушення норм утилізації відпрацьованого "залізного коня";
  • запровадження відповідальності для автовиробників щодо подальшого знешкодження відпрацьованого товару.

Також він нагадав про ухвалення в першому читанні законопроекту №2207-1д, який наблизить українську нормативну базу поводження з відходами до європейської. Зокрема, для автовиробників запроваджується розширена відповідальність за авто і шини.

Нагадаємо, з вересня 2013 до квітня 2014 року в Україні вже був утилізаційний збір. Тоді податком обкладалися автомобілі, які ввозилися в країну. Збір закладався в ціну машини для покупця. Податок становив до 60 тис. грн для легкових автомобілів в залежності від новизни і об'єму двигуна, а також до 29,4 тис. грн в залежності від новизни і маси.

Втім, механізм не проіснував і року. Проти нього виступила Світова організація торгівлі (СОТ), а також неодноразово збиралися мітинги під Радою. В результаті чого його скасували.

Вас також можуть зацікавити новини