Дослідники з Корнельського університету поставили експерименти, в яких змоделювали стриктури жіночого репродуктивного тракту та подивилися, як у таких умовах поводяться сперматозоїди людини та бика.

Робота опублікована в журналі Science Advances, передає Naked Science.

Читайте такожМедики знайшли несподіваний зв'язок між курінням марихуани і якістю сперми

Стриктури — точки звуження жіночого репродуктивного тракту. На думку авторів, вони виконують функцію фільтру при відборі найшвидших і конкурентних сперматозоїдів. При еякуляції вивільняється не менше 40 мільйонів сперматозоїдів. При цьому повинен діяти механізм, який би відбирав найбільш життєздатних. Звичайно, є імунна атака в організмі жінки та опір зустрічного потоку, але цього недостатньо.

Щоб перевірити гіпотезу, вчені створили невелику микрофлюїдну модель, яка імітувала жіночий репродуктивний тракт. Вона складалася з трьох відсіків овальної форми, які з'єднувалися «пляшковими горловинами». Дослідники впорскували всередину сперматозоїди (найбільша швидкість дорівнювала 84,2 мікрометра за секунду) і спостерігали за тим, як вони поводяться в цілому і як протидіють потоку на вузьких ділянках. Сперматозоїди людини та бика поводилися однаково: більшу частину з них відкидало назад.

Раніше іспанські репродуктологи з'ясували, що регулярне споживання мигдалю, фундука і волоських горіхів здатне поліпшити рухливість сперматозоїдів і збільшити їхню концентрацію в спермі.