Чумацький шлях 10 мільярдів років тому поглинув іншу галактику / Hubble

10 мільярдів років тому Чумацький шлях поглинув іншу галактику, утворивши космічну структуру, в якій сьогодні перебуває Сонячна система. Проаналізувавши віковий розподіл зірок у внутрішньому колі нашої галактики, вчені тепер змогли краще зрозуміти процес її утворення.

Як пише Newsweek, дослідники виявили, що вік багатьох зірок внутрішнього кола сягає 10 мільярдів років. Це дозволило зробити висновки щодо того, коли відбулося злиття. Адже власні зірки Чумацького шляху перебувають в тому ж районі від самого початку його утворення 13,5 мільярдів років тому.

Читайте такожУ NASA показали всю історію відкриття екзопланет в одному відео

Видання пояснює, що галактики не закріплені на місці у космосі. Вони рухаються і часом зіштовхуються одна з одною. Докази злиття Чумацького шляху і галактики під назвою Гайя Енцелад з’явилися у 2018 році, коли дані телескопа Європейської космічної агенції вказали на те, що деякі зірки не зовсім на своєму місці. Вчені виявили, що внутрішнє коло Чумацького шляху «наповнений уламками» іншої галактики. Вона була в чотири рази меншою. Однак, коли саме сталося зіткнення, до цього часу ніхто сказати не міг.

У новому дослідженні команда вчених на чолі з Карме Галларт з іспанського Інституту астрофізики на Канарських островах оцінили зірки з внутрішнього кола Чумацького шляху і створили космологічну симуляцію, щоб виявити вікові межі, коли злиття могло статися.

Їхні висновки вказують на те, що більшість зірок з регіону мають вік до 10 мільярдів років. Цілком вірогідно, що саме тоді і сталося об’єднання двох галактик. Отримавши можливість встановити рамки можливого часу злиття, вони також змогли з’ясувати вік оригінальних зірок Чумацького шляху.