этот материал доступен на русском

IT-фахівці у Міжнародний день протистояння кібербулінгу дали поради людям, які стали жертвами цькувань в інтернеті

15:50, 28 лютого 2020
Наука та IT
1297 0
За кілька років кібербулінг став глобальною проблемою, кажуть IT-фахівці / fotokanal.com

За даними українського представництва Дитячого фонду ООН, 90% українських користувачів всесвітньої мережі віком від 15 до 24 років стикаються із загрозами онлайн-насилля, булінгу й домагань.

Фахівці міжнародного розробника антивірусного програмного забезпечення, експерта в галузі кіберзахисту – компанії ESET у Міжнародний день протистояння кібербулінгу, який традиційно відзначається у 25 країнах світу в останню п'ятницю лютого, дали поради, що робити людям, які стали жертвами цькувань в інтернеті.

«За кілька років кібербулінг став глобальною проблемою, яку намагаються вирішувати як на державному рівні, так і на рівні школи та інших некомерційних організацій. Жертвою знущань може стати будь-хто, незалежно від віку, раси, статі або релігії. У таких випадках ви можете відчувати певну ізольованість, однак це не так», - повідомляється на сайті компанії ESET.

Згідно з повідомленням, насамперед, жертвам кібербулінгу необхідно не боятися говорити про свої проблеми та звертатися по психологічну допомогу до близьких. Це можуть бути родичі, вчителі, колеги, друзі або навіть медичні працівники.

Крім того, важливо повідомляти про випадки кібербулінгу до відповідних служб.

Читайте такожIT-спеціалісти ESET розповіли, як захистити особисті дані у Facebook

«Якщо це відбувається на форумах або в соцмережах, ви можете поскаржитися на публікації, коментарі й навіть профілі, які поширюють агресивний та образливий контент. Якщо ви ще навчаєтеся в школі, обов'язково розкажіть батькам», - рекомендують у компанії ESET.

Фахівці з кіберзахисту попереджають, що в разі звернення до спеціальних служб потерпілому необхідно надати докази для підтвердження факту кібербулінгу. Тому важливо зберігати електронні листи, повідомлення у блогах, соціальних мережах, SMS-повідомлення з погрозами або іншим агресивним змістом.

Також IT-експерти навели список причин виникнення такого явища як кібербулінг і ключові відмінності між цькуванням у реальному житті та в інтернеті.

Ключова відмінність полягає в анонімності кривдника, що робить його сміливішим. Як правило, зловмисники ховаються за псевдонімами та фальшивими фото у профілях різних соціальних мереж. Це, у свою чергу, зменшує ймовірність затримання кривдника і мінімізує його страх бути покараним.

До того ж, в інтернеті зловмисники не бачать наслідків своїх знущань та можуть взагалі не відчувати докорів сумління, оскільки психологічні межі під час онлайн-спілкування розмиваються. Тому в інтернеті люди починають поводитися не так, як у реальному житті — вони не враховують будь-яких заборон.

Іншою причиною виникнення та поширення онлайн-цькування у компанії ESET називають простоту доступу.

«Залякування у реальному житті передбачає кривдника, жертву і, можливо, кілька свідків. Однак булінг в інтернеті дуже швидко поширюється і набуває різних форм — від прямих повідомлень до публічних чуток й образливих фотографій жертви. У зв'язку з активним поширенням інформації в інтернеті аудиторія спостерігачів, а у гіршому випадку кількість кривдників може збільшуватися», - наголошується у повідомленні ESET.

Внаслідок такої доступності цькування в інтернеті може виявитися для жертв навіть більш травматичним, ніж булінг у реальному житті, оскільки в офлайн-світі людина потерпає від знущань лише у разі прямого фізичного контакту з кривдником, тоді як кібербулінг може здійснюватися постійно, поки жертва онлайн, незалежно від її місцеперебування.

«Ви можете заснути й прокинутися з новим набором образливих повідомлень у поштовій скриньці або новими чутками про вас в інтернеті. Таке безперервне знущання може призвести до того, що жертви будуть почуватися в небезпеці, навіть у своїх будинках», - пояснюють фахівці з кіберзахисту.

При цьому, жертвам кібербулінгу варто мати на увазі, що видалити опубліковану на веб-ресурсах компрометуючу інформацію дуже важко. У разі, якщо наклеп просочився в інтернет-простір, потерпілий може відправити у конкретний веб-ресурс запит на видалення повідомлення.

«Facebook, Instagram, Twitter, YouTube та інші масштабні сервіси мають спеціальні розділи на сайті, які зможуть вам допомогти. Також існують компанії, які спеціалізуються на пошуку інформації про конкретну людину та її видаленні або, принаймні, ускладненні її пошуку», - підсумували у компанії ESET.

Як повідомляв УНІАН, за даними українського представництва Дитячого фонду Організації Об'єднаних Націй (ЮНІСЕФ), 90% українських користувачів всесвітньої мережі віком від 15 до 24 років стикаються із загрозами онлайн-насилля, булінгу й домагань.

Компанія ESET – провідний розробник рішень у галузі комп'ютерної безпеки та експерт у сфері ІТ-безпеки. Компанія була заснована в 1992 році в Словаччині та на сьогодні представлена у понад 180 країнах світу.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter