Ілюстрація REUTERS

Комітет Верховної Ради України з питань правоохоронної діяльності рекомендував парламенту ухвалити за основу законопроект, яким пропонується встановити відповідальність за підвищення цін на засоби індивідуального захисту під час дії правового режиму воєнного або надзвичайного стану, або режиму надзвичайної ситуації державного рівня.

Як зазначається у повідомленні на сайті ВР, таке рішення було ухвалене на засіданні комітету в режимі відеоконференції сьогодні. У засіданні взяв участь 21 народний депутат.

Читайте такожЕксперти StateWatch проаналізували готовність медзакладів ДПСУ до шпиталізації хворих на коронавірус

Відео дня

Так, члени Комітету розглянули проект закону про внесення змін до Кримінального кодексу України (щодо перепродажу товарів під час карантину, епідемії, надзвичайної ситуації, надзвичайного або воєнного стану) (№3274) і альтернативний до нього - про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відповідальності за порушення законодавства про ціноутворення під час дії правового режиму воєнного або надзвичайного стану або режиму надзвичайної ситуації державного рівня (№3274-1).

Щодо альтернативного законопроекту доповів один з його авторів - голова підкомітету Олександр Бакумов ("Слуга народу"). Він поінформував про основні положення проекту та його відмінності від основного законопроекту.

Так, законопроектом №3274-1 передбачається доповнити Кримінальний кодекс новим складом злочину щодо кримінальної відповідальності за порушення законодавства про ціноутворення під час дії правового режиму воєнного або надзвичайного стану, або режиму надзвичайної ситуації державного рівня.

Новою статтею 199-1 Кримінального кодексу пропонується встановити, що перепродаж у великих розмірах засобів цивільного захисту під час дії правового режиму воєнного або надзвичайного стану, або режиму надзвичайної ситуації державного рівня, якщо така ціна у два і більше разів перевищує рівень державної регульованої ціни, - карається штрафом від 1 до 3 тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на строк до 3 років, або позбавленням волі на той самий строк з конфіскацією майна.

Читайте такожТреба розібратися з ситуацією у Миколаївській області, де немає жодного випадку COVID-19 – Зеленський

Ті самі дії, вчинені повторно або за попередньою змовою групою осіб, або службовою особою з використанням службового становища чи в особливо великому розмірі, - караються позбавленням волі на строк від 3 до 7 років з конфіскацією майна з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до 2 років або без такого.

Зауважується, що термін "засоби цивільного захисту" вживається у розумінні Кодексу цивільного захисту України, під якими розуміється "протипожежна, аварійно-рятувальна та інша спеціальна техніка, обладнання, механізми, прилади, інструменти, вироби медичного призначення, лікарські засоби, засоби колективного та індивідуального захисту, які призначені та використовуються під час виконання завдань цивільного захисту".

Також пропонується встановити, що державні регульовані ціни на засоби цивільного захисту під час дії правового режиму воєнного або надзвичайного стану, або режиму надзвичайної ситуації державного рівня встановлюються Кабінетом міністрів.

За результатами обговорення члени Комітету 18 голосами "за" ухвалили рішення рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект №3274-1 за основу, а законопроект №3274 – відхилити.

Крім того, під час засідання члени Комітету розглянули проект закону "Про внесення зміни до розділу XI "Перехідні положення" Кримінального процесуального кодексу щодо особливостей судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні та розгляду окремих питань під час судового провадження на період карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)" №3276.

Голова Комітету Денис Монастирський запропонував переглянути попереднє рішення Комітету щодо цього законопроекту, відхилити поправки № 17 і 18, затвердити порівняльну таблицю та рекомендувати парламенту прийняти законопроект у другому читанні та в цілому. Депутати більшістю голосів підтримали цю пропозицію.