Міжнародна онлайн-конференція з медіаграмотності від 1+1 media доступна на YouTube

Нещодавно 1+1 media спільно зі Smart Angel запустили новий освітній проєкт — Міжнародну онлайн-конференцію з медіаграмотності, яка пройшла в онлайн-форматі 6 червня. Захід був насичений знаннями з протидії фейкам і дезінформації, захисту особистих даних і порадами з безпеки в інтернеті. Проєкт реалізується спільно з БО "Смарт Ангел" і за фінансової підтримки Європейського Союзу. Так, відтепер глядачі можуть переглянути онлайн-конференцію на YouTube-каналі 1+1 за посиланням.

Доповіді лекторів доступні у форматі попередньо записаних виступів в англійській озвучці, а також з субтитрами українською, італійською, німецькою й французькою мовами. Тож учасники з легкістю зможуть дізнатися більше про протидію фейкам, вплив пропаганди на суспільство, а також безпеку в інтернеті в умовах повномасштабної війни.

Освітній проєкт надає не тільки теоретичні знання щодо протидії дезінформації, а й практичні навички медійної й інформаційної грамотності.

Серед розглянутих тем:

"Історія як зброя: як рф маніпулює історією задля досягнення своїх цілей" — Акім Галімов, продюсер 1+1 media, засновник проєкту "Реальна історія".

рф споконвіку використовувала всі можливі інструменти з впливу на маси: від традиційних медіа до культури й історії. Акім Галімов розгляне, як росія маніпулює історичними фактами з метою просування пропагандистських наративів. Глядачі побачать реальні приклади історичних викривлень і дізнаються, навіщо країна-терорист використовує їх.

"Вплив російської пропаганди на український медіапростір" — Антон Шеховцов, професор Віденського університету, експерт Center for Democratic Integrity та дослідник Research Center for the History of Transformation дослідження російського впливу та праворадикальних рухів.

російські наративи ширяться в інформаційному просторі з різними цілями й на різні цільові аудиторії. Однією з основних аудиторій роботи російської пропаганди є українці, в тому числі й ті, які знаходяться за кордоном. Спікер розбере, яким чином ворожі наративи й дезінформація впливають на українське суспільство, а також пояснить принцип роботи основних інструментів з протидії ним. 

"Цифрова грамотність в умовах повномасштабної війни"— Валерія Іонан, заступниця Міністра цифрової трансформації України з питань європейської інтеграції.

Україна є лідером з диджиталізації в усьому світі: ми впроваджуємо найсучасніші технологічні стандарти документації в державних структурах — саме в нашій країні вперше цифрові паспорти були визнані чинними на рівні з паперовими. На прикладі додатка "Дія" Валерія Іонан продемонструє здобутки з розвитку цифрової грамотності.

"Як у потоці маси порад шукати перевірену інформацію про те, як діяти під час надзвичайних ситуацій"— Вікторія Мерлич, керівниця відділу проєктного менеджменту Центру стратегічних комунікацій.

До надзвичайних ситуацій важливо бути готовим — мати інструкції, як діяти, якщо щось сталося. Спікерка розкаже про досвід запуску Dovidka.info як довідника з безпеки й надійного джерела інформації в умовах повномасштабної війни.

"Епоха постправди. Причини та рішення"— Габріеле Косентіно, професор кафедри журналістики і масової комунікації Американського університету в Каїрі.

Що таке епоха постправди? Чому ми живемо у світі, коли емоції стали вищими за факти? Та як саме сучасне суспільство вживає й обробляє інформацію? На ці запитання відповість спікер Габріеле Косентіно.

"Попереду кожного геноциду йде пропаганда. Як російські пропагандисти готували підґрунтя для війни в Україні"— Ігор Соловей, керівник Центру стратегічних комунікацій.

Геноцидна риторика є одним з інструментів комунікацій росії з метою виправдання та "обґрунтування" повномасштабного вторгнення в Україну з метою винищення українців як народу. Спікер пояснить, чому важливо, аби інші країни визнавали дії рф геноцидом, а також, які результати вже маємо сьогодні.

"Медіаграмотність в інтернеті: виклики та шляхи протидії дезінформації"— Карі Ківінен, керівник освітнього відділу Faktabaari.

Інтернет став основним майданчиком спілкування й джерелом новин в усьому світі. Через простоту доступу й можливість легко генерувати контент ми все частіше стикаємося з явищами дезінформації, викривлення фактів й інформаційної маніпуляції. Як з цими боротися і як розвивати медіаграмотність онлайн — розкаже Карі Ківінен.

"Психологічний вплив пропаганди" — Лідія Смола, докторка політичних наук, професорка, дослідниця інформаційних війн.

Лідія Смола розбере явище пропаганди від самих джерел і пояснить, чому суспільству дійсно складно відрізнити правду від дезінформації. Про важливість критичного мислення й інформаційної гігієни — слухайте в доповіді спікери.

"Медіаграмотність для людей старшого віку (60+)"— Ольга Пасіцельська, дослідниця Центру медіастудій і журналістики Університету м. Гронінгена, Нідерланди.

Чи люди старшого віку більш вразливі до пропаганди, ніж молодші покоління? На прикладі дослідження аудиторії Ольга Пасіцельська розкаже про особливості медіаграмотності для людей віком 60+, чи можливо її в них розвинути та які способи допоможуть якісно й просто фільтрувати інформацію.

"Довіра до комунікацій в умовах дезінформаційного середовища" — Тарас Шевченко, заступник Міністра культури та інформаційної політики України.

Грамотна робота з інформацією та розвиток загальної медіаграмотності суспільства мають бути інтегровані в діяльність державних установ, особливо під час війни. Тарас Шевченко поділиться українським досвідом з підвищення навичок з інформаційної стійкості народу й протидії дезінформаційним кампаніям ворога.

Переглянути безоплатно повні доповіді лекторів можна на YouTube-каналі 1+1 за лінком.

Цей матеріал підготовлено в межах "Всеохопної інформаційно-просвітницької кампанії з протидії дезінформації", що впроваджується 1+1 Media та Smart Angel у співпраці з експертними організаціями за фінансової підтримки Європейського Союзу. Його зміст є виключною відповідальністю редакції програми й не обов'язково відображає позицію ЄС.