Навіть пасажири з квитками ризикують не потрапити в літак через овербукінг / колаж УНІАН, фото ua.depositphotos.com

Днями британський спорт-блогер Скотт МакКормік поскаржився, що йому забракло місця на рейсі Ryanair із Бірмінгема (Англія) до Пальми-де-Майорки (Іспанія).

Хлопець розповів, що він збирався у відпустку зі своєю дівчиною, проте вони вирішили не доплачувати за місця в літаку, оскільки вони цілком можуть провести кілька годин польоту порізно, якщо система не посадить їх автоматично поруч, пише The Independent.

Скотт пояснив, що вони стали жертвами овербукінгу – ситуації, коли авіакомпанії продають більше квитків на рейс, ніж місць у літаку. Навіть незважаючи на те, що вони прийшли на посадку одними з перших, персонал Ryanair не поспішав пропускати їх на рейс, віддаючи перевагу тим пасажирам, які оплатили конкретні місця. У підсумку виявилося, що в літаку залишилося тільки одне вільне місце – оскільки пара не хотіла летіти різними рейсами, вони відмовилися від польоту. Замість цього вони витратили 100 фунтів стерлінгів (близько 5600 гривень) на наступний рейс, що вилітав через чотири години – авіакомпанія погодилася компенсувати вартість квитка на новий рейс тільки одному з них, оскільки другий сам відмовився від польоту і був змушений самостійно купувати новий квиток.

Відео дня

Зі свого боку в Ryanair заявили, що МакКормік не зміг потрапити до літака не через овербукінг, а через те, що літак було замінено в останню хвилину на повітряне судно з меншою кількістю місць.

Водночас в авіакомпанії пояснили, що в разі нестачі місць у літак персонал починає шукати добровольців, згодних віддати свої місця в обмін на пільги. Якщо охочих не знаходиться, авіакомпанія сама обирає пасажирів, яких висадять із рейсу, пропонуючи їм компенсацію.

"Цей рейс із Бірмінгема до Пальма-де-Майорки (1 травня) не був "переброньований" – він мав виконуватися на літаку 737-8200 (197 місць), але з експлуатаційних причин його довелося замінити на літак 737-800 (189 місць). У результаті один пасажир не зміг летіти цим рейсом і був пересаджений на наступний доступний рейс до Пальма-де-Майорки. Пасажиру, який супроводжував пана Маккорміка, не було відмовлено в посадці, але він вирішив не сідати і не летіти цим рейсом із Бірмінгема до Пальма-де-Майорки та мусив заплатити збір за пропущений виліт (100 фунтів стерлінгів) для бронювання на наступний доступний рейс", – заявив представник Ryanair у коментарі The Independent.

Овербукінг на рейсах влітку що потрібно врахувати

Варто зазначити, що в гарячий сезон овербукінг є доволі поширеним явищем. Як пише The Independent, інший популярний європейський лоукостер Wizz Air навіть запропонував пасажирам "попередньо обрати" себе як добровольця для висадки в разі браку місць. Натомість їм обіцяють ваучер на 100 євро.

Більшість авіакомпаній дійсно продають більше квитків, ніж місць на деякі затребувані рейси, заявляючи, що, за статистикою, зазвичай 5% пасажирів не з'являються на посадку.

Європейські правила прав авіапасажирів вимагають, щоб перевізники шукали волонтерів, якщо з'являється більше пасажирів, ніж місць. Зазвичай це відбувається під час реєстрації або біля виходу на посадку, при цьому пасажирам пропонуються заохочення за посадку на пізніший рейс. Однак у Wizz Air прагнуть отримати список волонтерів заздалегідь, запитуючи пасажирів: "Чи гнучкі ви в датах? Чи розглядали б ви можливість приєднатися до нашого списку волонтерів, щоб полетіти пізнішим рейсом, якщо на вашому рейсі не буде достатньо місць?"

"Якщо ви погодитеся і вас виберуть як волонтера в аеропорту, ви отримаєте 100 євро у вигляді кредитів Wizz на людину, які можна буде використати для майбутніх поїздок із нами, і ми перебронюємо вас на пізніший рейс, який вам найбільше підходить", – заявляють в авіакомпанії.

Водночас у Wizz Air закликають добре подумати перед тим, як погодитися стати волонтером на випадок овербукінгу.

"Авіакомпанія радить перевірити, чи є якісь альтернативні варіанти перельоту, які були б підходящими, перш ніж сказати "так". За можливості та якщо дозволяє пропускна спроможність, це зазвичай буде наступний доступний рейс", – зазначив представник лоукостера.

Зокрема, тут варто врахувати, що частота рейсів сильно різниться залежно від напрямку – кудись можуть літати по кілька рейсів на день, а кудись один-два на тиждень.

Якщо кількість волонтерів буде недостатньою і Wizz Air відмовить пасажиру в посадці проти його волі та без причини, йому обіцяють надати додаткову допомогу. Сюди входить харчування та проживання в готелі (за необхідності), а також, як не дивно, два факсимільних повідомлення.

Зі свого боку експерт із подорожей Нікі Кельвін, редактор The Points Guy, у розмові з MailOnline закликав пасажирів заздалегідь вивчати свої права в разі скасування рейсу або відмови в посадці через овербукінг – це допоможе зберегти час і нерви.

Тим же, хто летить компанією з кількох людей у сезон відпусток за популярними напрямками, він радить заздалегідь оплачувати конкретні місця, адже це з більшою ймовірністю гарантує їм посадку на рейс.

"Якщо подорожують двоє або більше осіб, я б завжди рекомендував бронювати місця разом заздалегідь, щоб переконатися, що ви не тільки сидите в безпосередній близькості в літаку, а й що ви маєте найкращі шанси опинитися на одному рейсі в разі надлишкового бронювання", – пояснив експерт.

Вас також можуть зацікавити новини:

Читайте свіжі новини туризму, шукайте ідеї для подорожей і дивіться мальовничі фото з усього світу на Телеграм-канал УНІАН.Туризм.