МіГ-23 мав стати одним із найкращих винищувачів у світі, але він зіткнувся з проблемами / фото - wikipedia.org

Наприкінці 1960-х років як відповідь на американський F-4 Phantom в СРСР розробили свій перший винищувач із крилом змінної стріловидності - МіГ-23. Попри інноваційність для свого часу, цей винищувач виявився провалом. Таку думку висловив колишній сержант і уорент-офіцер спецназу США, військовий експерт Стів Балестрієрі у своїй колонці для 19FortyFive.

Наскільки інноваційним був МіГ-23

Він нагадав, що МіГ-23 мав більшу вантажопідйомність і дальність польоту порівняно з МіГ-21, а також міг перехоплювати цілі за межами видимості. Також цей літак отримав вдосконалений радар і змінну геометрію крила.

Крім цього МіГ-23 міг похвалитися посиленим шасі, завдяки чому він міг злітати з коротких злітно-посадкових смуг у віддалених районах. Пілот же завдяки крилу зі змінною стріловидністю мав більше можливостей для виконання завдань.

Відео дня

МіГ-23 оснащувався турбореактивним двигуном Р-29-300 з тягою 8250 кгс, що давало змогу розвивати швидкість близько 2,1 Маха (2572 км/год).

Радянський літак отримав 23-мм гармату ГШ-23Л. Він міг нести шість ракет класу "повітря-повітря", які являли собою суміш боєприпасів ближнього радіусу дії АА-2 "Атолл" або АА-8 "Афід" з інфрачервоним наведенням, а також ракет середньої дальності АА-7 "Апекс", нагадав експерт.

Балестрієрі зазначив, що МіГ-23 став першим радянським винищувачем, на якому було встановлено РЛС огляду/збивання - РП-23 "Сапфір". Також цей літак уперше за часів СРСР оснастили ракетами дальнього радіусу дії.

Головні проблеми МіГ-23

Експерт наголосив, що у МіГ-23 було і багато конструктивних недоліків. Проте в СРСР випустили понад 5 000 таких літаків.

Ба більше, експортна версія МіГ-23МС виявилася набагато менш ефективною. Зокрема, цей літак отримав менш досконалий радар.

Крім того, експерт розповів, що МіГ-23 був складний в управлінні і дорогий в обслуговуванні. Двигун цього винищувача мав короткий термін служби, через що країни Варшавського договору вирішили продовжити експлуатацію старішого МіГ-21 поряд із його наступником.

Крім цього Балестрієрі нагадав про те, що негативно про МіГ-23 відгукувалися багато авіаційних аналітиків і розвідка НАТО. Також у цього літака досить скромний послужний список.

"Тут немає жодної двозначності - МіГ-23 може похвалитися довгим, добре задокументованим і глибоко ганебним послужним списком. Понад десяток сирійських винищувачів МіГ-23 було збито ізраїльськими F-15 і F-16 під час арабо-ізраїльських воєн. Іракські винищувачі МіГ-23 були ще більш невдачливі проти Ірану під час ірано-іракської воєн.Лівійські МіГ-23 регулярно перевершували єгипетські винищувачі МіГ-21 під час лівійсько-єгипетської війни, а два таких винищувачі було знищено двома американськими F-14 Tomcats під час сутички в Тобруку 1989 року", - говорив молодший науковий співробітник Центру національних інтересів і аспірант Американського університету Марк Епіскопос.

Експерт резюмував, що "заслуги" МіГ-23 точно описує той факт, що цей літак був виведений з експлуатації навіть раніше, ніж МіГ-21.

Що означає абревіатура радянського винищувача "МіГ"

Раніше в SlashGear пояснили, у чому секрет абревіатури радянського винищувача "МіГ". Виявляється, "МіГ" - це абревіатура, яка походить від прізвищ двох головних конструкторів: авіаконструктора Артема Мікояна та інженера-аеродинаміка Михайла Гуревича.

У виданні поділилися, що 1939 року, за підтримки Йосипа Сталіна, вони створили самостійне конструкторське бюро, що спеціалізується на розробці військових літаків. Їхнім першим спільним проєктом став винищувач МіГ-1, де "М" позначає Мікояна, "Г" - Гуревича, а буква "и" - союз "и". Таким чином, "МіГ" - це абревіатура, що символізує союз двох піонерів радянської авіації.

Вас також можуть зацікавити новини: