В України може з'явитися ще одна можливість отримати більше літаків завдяки Іспанії, яка планує вивести з використання F/A-18. Їхнє поступове виведення з експлуатації було заплановано вже давно, так само як і їхня заміна на Eurofighter. В загальному йдеться про приблизно 80 літаків, пише Defense Express.
"Ще у 2022 році Мадрид замовив 20 Eurofighter, які є другим типом винищувача іспанських повітряних сил, якраз на заміну F/A-18 у межах програми Halcon I. Ця закупівля обійшлась у 2,636 млрд євро. А зараз оборонне відомство країни на фінальній стадії підписання додаткових 25 літаків Eurofighter в останній версії Tranche 4+ за приблизно 4 млрд євро. Друге замовлення під назвою Halcon II готується ще з 2023 року, але наразі знаходиться на фінальній стадії оформлення твердої угоди", - нагадали аналітики.
За словами експертів, це свідчить про те, що Мадрид вже навряд чи змінить своє рішення про строки та обсяг виведення F/A-18 з використання, тому тепер можна уважно придивитися до можливості та доцільності отримання вживаних іспанських винищувачів.
"Загалом ці літаки Іспанія замовила двома траншами. Перший на 72 літаки був оформлений у 1983 році, які поступали з 1986 по 1990 року, при цьому ці машини були нової побудови з деякими компонентами виробленими в Іспанії. Вони направлялись до 12-го та 15-го авіакрила (авіабази Торрехон-де-Ардос та Сарагоса), з них втрачено 7 літаків", - додали у Defense Express.
Водночас у 1994 році Іспанія замовила додаткові вживані 24 F/A-18, які почали посилювати повітряні сили країни з 1995 року та були направлені до 46-го авіакрила (авіабаза Лас-Пальмас на Канарах). З них було втрачено чотири, проте у льотному стані є лише приблизно 15. Саме ці літаки повинні замінити 20 Eurofighter за програмою Halcon I. За словами аналітиків, перші постачання нових літаків заплановані з 2026 року.
"І варто додати, що за час експлуатації парк іспанських F/A-18 проходив модернізацію. 46 літаків у 90-х пройшло оновлення еквівалентне F/A-18C/D та мають окремий іспанський індекс EF-18A+. А у 2000-х роках частина машин отримала наступну модернізацію, що має окремий іспанський індекс EF-18M, яка ширше за попередню. Також до іспанських машин інтегровані німецькі ракети "повітря-повітря" IRIS-T та крилаті ракети Taurus", - підкреслили експерти.
Проте аналітики наголошують, що все впирається у час, адже відомий графік отримання Іспанією Eurofighter є таким:
- 2026: 3;
- 2027: 5;
- 2028: 6;
- 2029: 4;
- 2030: 2.
"Відносно програми Halcon II з ще 25 Eurofighter, то вони мають частково замінити закуплені у 80-х роках літаки EF-18M, що експлуатуються 12-м авіакрилом. Строк постачання вочевидь стане відомим пізніше, але справа в тому, що визначений строк експлуатації EF-18M - до 2035 року. Тому вочевидь їх постачання будуть припадати вже на початок 30-х", - додали у Defense Express.
Тому не дивлячись на те, що Іспанія справді виводить з експлуатації F/A-18, розраховувати на їхнє отримання у короткостроковій перспективі навряд чи можливо, вважають аналітики.
Зброя для України - останні новини
Раніше стало відомо, що Франція передасть Україні шість винищувачів Mirage 2000-5F. Експерти вважають, що постачання Україні "Міражів" може позначатись на боєготовності французьких ПКС.
Також стало відомо, що українські військові отримають новий бронеавтомобіль UAT-TISA. Зокрема таку техніку кодифікувало та допустило до використання в Силах оборони Міноборони України.