Вчені заявили про групу собак, які мають талант запам'ятовувати слова / Колаж УНІАН, фото ua.depositphotos.com

Вчені наблизилися до розгадки, чому деякі собаки можуть не тільки здаватися, але і насправді бути обдарованішими за інших.

Йдеться про здатність тварин запам'ятовувати імена та різноманітні назви, пише Independent. Вчені заявили про унікальну групу собак (її виокремили як GWL), яка проявила неабияку здібність у цьому таланті.

Зокрема, її представники можуть спонтанно вивчити до 125 назв різноманітних об'єктів під час гри зі своїми власниками, йдеться у дослідженні, опублікованому в науковому журналі Animal Cognition.

За словами вчених з Будапештського університету (ELTE), їм вперше вдалося задокументувати наявність відповідного таланту серед живих істот, якщо не враховувати здібності людини.

Було проведено масштабний експеримент за участі респондентів 9 країн світу. Він тривав протягом 5 років. Власникам собак дали інструкцію: протестувати свою тварину на здатність запам'ятати назви під час гри з іграшками, зняти це на відео та надіслати команді вчених. За підсумком, таким чином знайшли 41 собаку для GWL групи.

Раніше про існування таких тварин поширювалися хіба анекдоти з чутками, заявив автор дослідження професор Адам Міклош.

"Відносно велика вибірка собак, задокументована в цьому дослідженні, допомагає нам виявити спільні характеристики, які мають ці собаки, це на крок наближує нас до розуміння природи їхньої унікальної здатності", - вказав він.

За словами дослідників, більшу частину "здібних" собак (56%) склала порода бордер-колі. Також талант проявили собаки доволі "гламурних" порід: померанські шпиці, пекінеси, коргі, ши-тцу, пуделі та кілька змішаних порід.

Цікаво, що ігрові сесії власників зі своїми собаками показали, що зазвичай тварини спонтанно запам'ятовували назви іграшок, без окремих тренувань та примусу щось вивчити.

За словами доктора Клаудії Фугацца, тести на перевірку надсилали лише тим власникам собак, які ще до екзамену казали, що їхні собаки явно мають талант та знають всі свої іграшки.

Також дослідники стверджують, що переважна більшість власників, які брали участь в опитуванні, не мали професійного досвіду в дресируванні собак. Тобто рівень досвіду власників у поводженні з собаками та їх дресируванні не впливав на здатність тварин вибирати правильні іграшки в момент, коли вони чули їхні імена.

"Коли ми проводили тест з собаками, середня кількість іграшок, відомих собакам, становила 29, але коли ми вже опублікували результати, виявилося, що понад 50% собак вже розширили свій словниковий запас на більш ніж 100 назв іграшок", - зазначається у дослідженні.

Вчені назвали породи найласкавіших собак

Раніше вчені в черговому дослідженні щодо вивчення природи тварин заявили про 5 порід собак, які відрізняються особливо ласкавим ставленням до господаря. Результати аналізу вчених опублікували у науковому виданні iScience. Загалом було вивчено понад 11 тисяч собак.

Виявилося, що серед списку є бультер'єри - собаки, яки люди відносять до одних з найнебезпечніших у світі. Список інших найласкавіших собак - дивись в матеріалі.