Ілюстрація / REUTERS

Економіст Євген Олейников нагадав, що наступні 10 років в Україні планується щорічне зростання акцизу на лікеро-горілчані вироби і тютюнові вироби. І тому, цілком очевидним, на його думку, є і автоматичне зростання й роздрібної ціни цих товарів, разом з якими піднімаються індикативні мінімальні ціни.

Читайте такожПрем'єр доручив надати підтримку українським виноробам

Як сказав експерт «Обозревателю», протягом останніх років в Україні склалася така ситуація, за якої певна категорія споживачів вживає якісний алкоголь від офіційних виробників із офіційним акцизом, і ця категорія громадян не надто переймається зростанням ціни через те, що їхні доходи зростають або швидше, або на такому ж рівні.

Відео дня

Іншою категорією, він назвав людей, які вживають неякісний алкоголь, визначаючи свій вибір за ознаками доступності в ціні, який, зазвичай, реалізується у неофіційний спосіб. Третьою категорією він назвав покупців якісного алкоголю, який реалізується через інтернет-мережі без акцизу, які так само не переймаються через його вартість.

Підсумовуючи, він зазначив, що як і у попередні роки, коли дорожчали алкогольні напої, досвід говорить, що зростання вартості акцизу не призвело до скорочення споживання алкоголю.