Порошенко вніс законопроект про держзакупівлі / фото УНІАН

У Верховній Раді зареєстровано президентський проект закону про внесення змін до деяких законів України щодо особливостей процедури публічних закупівель під час дії правового режиму воєнного стану (№9460).

Текст законопроекту розміщено на сайті парламенту.

Законопроектом у законі «Про публічні закупівлі» пропонується встановити, що переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі, зокрема, нагальної потреби у здійсненні закупівлі товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб оборони під час дії правового режиму воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях замовниками, визначеними у частині першій статті 2 закону «Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони».

Серед іншого, пропонується визначити, що у зв’язку з необхідністю забезпечення потреб оборони під час дії правового режиму воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях можуть бути змінені істотні умови договору про закупівлю (після його підписання до виконання зобов'язань сторонами в повному обсязі), замовником за яким є суб’єкт, визначений у частині першій статті 2 закону «Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони», а саме: обсяг закупівлі, сума договору, строк дії договору та виконання зобов’язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг.

Читайте такожУкраїнці вважають головними подіями року Об'єднавчий собор і воєнний стан - опитування

Також у законі «Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони» встановлюється, що у разі застосування переговорної процедури закупівлі, відповідно до пункту 3-1 частини другої статті 35 закону «Про публічні закупівлі», замовник має право укласти договір про закупівлю у строк не раніше ніж через один робочий день та не пізніше ніж через 7 робочих днів із дня оприлюднення на веб-порталі уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.

Крім того, визначається, що у разі непідписання учасником, який став переможцем переговорної процедури закупівлі, застосованої відповідно до пункту 3-1 частини другої статті 35 закону «Про публічні закупівлі», договору про закупівлю у визначені цим законом строки замовник скасовує таку переговорну процедуру.

Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій та/або бездіяльності замовника під час застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до пункту 3-1 частини другої статті 35 закону «Про публічні закупівлі», можуть подаватися до органу оскарження протягом одного робочого дня з дня оприлюднення на веб-порталі уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, але до дня укладення такого договору.

Строк розгляду органом оскарження такої скарги становить не більше ніж два робочі дні з дати подання скарги.

Як зазначається в пояснювальній записці, запропоновані зміни спрямовані на оптимізацію та удосконалення проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг у більш стислі строки для забезпечення потреб оборони під час дії правового режиму воєнного стану; внесення, за необхідності, змін до істотних умов договорів в частині збільшення обсягу продукції, суми договору, продовження строку його дії, а також строку виконання зобов’язань за договором.

Передбачається, що прийняття закону дозволить забезпечити законодавче закріплення особливостей процедури публічних закупівель та внесення змін до умов укладених договорів для забезпечення потреб оборони під час дії правового режиму воєнного стану.

У пояснювальній записці нагадується, що указом президента України «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим законом від 26 листопада 2018 року, з 14.00 26 листопада 2018 року в окремих областях України вводився правовий режим воєнного стану строком на 30 діб.

«Пунктами 6, 7 вказаного рішення Ради національної безпеки і оборони України Міністерству оборони України, Генеральному штабу Збройних Сил України визначено невідкладно в установленому порядку уточнити Мобілізаційний план Збройних Сил України, зокрема, обсяги призову резервістів оперативного резерву першої черги, а також передбачити заходи часткової мобілізації, організувати та провести навчальні збори з резервістами оперативного резерву у необхідних обсягах», - йдеться у тексті.

Так, йдеться у документі, забезпечення виконання вказаних завдань потребує збільшення об’ємів ресурсного забезпечення потреб оборони та проведення додаткових процедур публічних закупівель та внесення змін до умов укладених договорів.