фото УНІАН

Об'єднання підприємств "Укрметалургпром" звернулося до Держрегуляторної служби з проханням перевірити законність одностороннього введення ДП "Укрзалізниця" нового порядку оплати оренди вагонів. Експерти переконані: УЗ перевищує повноваження і незаконно проводить приховане підвищення тарифів.

Про це в коментарі OBOZREVATEL повідомив президент об'єднання підприємств "Укрметалургпром" Олександр Каленков.

"Зараз монополіст практикує різні приховані форми підвищення витрат вантажовідправників. Під приводом лібералізації вагонної складової УЗ на свій розсуд проводить різні ініціативи. Одна з останніх: в кінці травня вони заявили про перерахунок плати за використання вагонів. На підставі скорочення часу на завантаження-розвантаження, вони просто підвищують витрати вантажовідправників. Скоротили термін до мінімальних 48 годин, а за все, що зверх цього терміну нараховується плата. За фактом – штрафні санкції, які близькі за визначенням інфраструктурної складової", - зазначив Каленков.

Відео дня

При цьому, за словами Каленкова, інфраструктурну складову УЗ повинна погоджувати за серйозною процедурою з Антимонопольним комітетом, Міністерством економіки та розвитку, Міністерством інфраструктури, Міністерством юстиції. Але нічого з цього зроблено не було.

"Ми розглядаємо новий порядок нарахування плати за використання вагонів просто як приховане підвищення тарифів. Тому ми звернулися і в АМКУ, і в ДРС, щоб вони перевірили, це регуляторний акт або не регуляторний, має УЗ право це робити чи ні, і чи був належний публічний розгляд цього питання. Адже рішення приймалося ще 26 квітня, а обговорення почалося тільки зараз. Нас просто поставили перед фактом", - підкреслив президент "Укрметалургпром". За словами Каленкова, на незаконне введення нового порядку оплати оренди вагонів УЗ заробить щонайменше 3 млрд грн, які повинні будуть заплатити саме вантажовідправники, а з ними так чи інакше – і всі українці.

"Замість того, щоб працювати над своєю ефективністю, УЗ придумує ось такі приховані механізми підвищення тарифів. Ми дуже сподіваємося, що ДРС, інші компетентні органи звернуть на це увагу і просимо зібрати спільну нараду, на якій всі ці факти будуть розглянуті. Зробити це необхідно до серпня, коли нові правила повинні набути чинності", - заявив Каленков.

За його інформацією, неофіційно в ДРС вже побачили перевищення повноважень у діях УЗ. А значить, є шанс, що компетентні органи таки змусять УЗ дотримуватися чинного законодавства. В останні роки промисловці постійно стикаються з подорожчанням послуг монополіста. Так, у 2018 році витрати вантажовідправників зросли на 30-35% в порівнянні з попереднім роком. За перше півріччя 2019-го вони зросли ще на 14%.