Ілюстрація REUTERS

Зернова асоціація України не згодна з нормами договору "Укрзалізниці" (УЗ), який визначає новий порядок плати за використання вантажних вагонів.

Про це після наради між представниками УЗ і бізнесу, OBOZREVATEL повідомив президент зернової асоціації Микола Горбачов. На його думку, норми в новому договорі не відповідають у повному обсязі запитам ринку і не задовольняють учасників зернового ринку, зокрема. Представник зернового бізнесу вважає, що дискусію варто продовжити.

Відео дня

"На сьогодні ми бачимо, як українська залізниця використовує своє монопольне становище і ставить нас фактично перед фактом: "Або ви укладаєте договір в тому вигляді, в якому ми вам пропонуємо, або ви просто не можете користуватися послугами залізниці", – заявляє Горбачов.

Президент зернової асоціації зазначив, що хоча діалог з представниками УЗ в останні 4 роки налагодився, результативності це не дає. Тому асоціація звернулася до Міністерства аграрної політики, щоб відомство допомогло їм налагодити продуктивний діалог з представниками залізниці.

"На нашу думку, залізниця має розвивати економіку, а не тільки боротися за власну ефективність. Якщо б це було приватне підприємство, яке боролося винятково за свої економічні показники, у нас би не було питань. Але в зв'язку з тим, що це підприємство державне і належить усім громадянам України, то і розвивати вони мають всю економіку країни", – вважає він.

За його словами, нові норми створять непрогнозованість щодо подачі вагонів, щодо доставки і щодо експорту зерна, що негативно позначиться на українській економіці.

"Україна щороку вирощує все більше зерна. Минулого року це було понад 92 млн тонн, з яких 54 млн тонн ми вивезли на експорт. Цього року ми очікуємо врожай ще вищий, і, відповідно, експорт у нас теж буде вищій. А проблеми з логістикою нікуди не йдуть", – пояснив Горбачов.

Він також зазначив, що сільськогосподарська галузь приносить 40% валютних надходжень до бюджету країни, і будь-які обмеження незмінно вплинуть і на курс долара в тому числі. До того ж, будь-яка непрогнозованість призводить до того, що ринок стає дисконтними. Таким чином дії УЗ можуть перетворити нашу країну в країну з дисконтними цінами на зерно.

"Ми домовилися зустрітися на початку вересня і визначити додаткові запитання, які можуть бути вирішені з боку УЗ для задоволення зернового ринку", – додав Горбачов.

Як раніше повідомляв OBOZREVATEL, ПАТ "Укрзалізниця" затвердила новий порядок плати за використання вантажних вагонів, згідно з яким, в період користування вагонами з 7 до 48 годин, вантажовідправник зобов'язаний оплачувати погодинну ставку, а починаючи з 49 години вантажовідправник зобов'язаний додатково компенсувати ПАТ УЗ втрату доходу через перенесення наступної вантажної операції.

Таким чином, втрати українських вантажовідправників, у разі запровадження такого договору, складуть близько 3 млрд гривень на рік.