Російське Міністерство транспорту обговорює питання заборони імпорту українських залізничних коліс на територію РФ.
Читайте такожЕмбарго на міндобрива з РФ-це перемога в битві , але не війні-аналіз
Про це пише "НВ" з посиланням на два джерела, присутні на нарадах у Міністерстві.
"За словами співрозмовників видання, рішення буде приймати російський уряд. Заборону планують ввести кінця 2020 року. При цьому, щодо українських коліс в РФ і так діють загороджувальні мита", - йдеться в повідомленні.
Зазначається, що на цей час на російському ринку профіцит залізничних коліс. Попит на них почав слабшати з четвертого кварталу 2019 року.
З кінця 2019 року ВАТ Російські залізниці почало фіксувати зростання числа вагонів, які тимчасово не використовуються. На той момент їх було понад 100 тисяч − близько 10% від загального числа наявного рухомого складу.
Також повідомляється, що на тлі падіння перевезень, серед них через пандемію коронавірусу, в РФ скорочується виробництво вантажних вагонів. Таким чином, за даними Інституту проблем природних монополій за поточних умов профіцит на російському ринку залізничних коліс у 2020-2021 роках становитиме 23-31% пропозиції (439-661 тисяча штук).
На думку гендиректора агентства INFOLine-Аналітика Михайла Бурмістрова, в умовах, що склалися, російські виробники здатні повністю забезпечити потреби внутрішнього ринку. Однак закриття ринку для українських коліс може призвести до зростання цін.
Потужності двох російських виробників коліс - Об'єднаної металургійної компанії та Evraz - становлять 850 тисяч і 450 тисяч штук на рік відповідно. При цьому, за підсумками 2019 року Інтерпайп Віктора Пінчука поставив на російський ринок 223 тисячі коліс.
Що цьому передувало
- У червні цього року Євразійська економічна комісія відновила мито на ж/д колеса з України.