Литі колеса у всьому світі застосовуються тільки на замкнутих маршрутах / фото УНІАН

В Україні не можна використовувати литі залізничні колеса на маршрутах загального користування.

Таку думку в інтерв'ю ЦТС висловив Олександр Бабаченко, директор Інституту чорної металургії ім. З. І. Некрасова НАН України.

«В Україні литі залізничні колеса ніколи не застосовувалися. Насамперед з тієї причини, що у нас змішаний рух: однією колією може йти вантажний потяг, іншою – пасажирський. З цієї точки зору в Україні не можна використовувати литі колеса на маршрутах загального користування», – зазначив він.

Відео дня

Вчений також підкреслив, що в Україні складні умови експлуатації: влітку може бути +30С, а взимку -20С. Такий діапазон температур також негативно впливає на опір крихкому руйнуванню литих коліс.

При цьому Олександр Бабаченко повідомив, що литі колеса у всьому світі застосовуються тільки на замкнутих маршрутах.

«Наприклад, на маршруті «порт-рудник» їздять потяги з литими колесами. Ці колеса дешеві, і у випадку події власник складу і залізничного полотна зазнає тільки економічних збитків, які не пов'язані з безпекою пасажирів», – сказав директор Інституту чорної металургії.

Він навів приклад країн Північної Америки, які допускають застосування литих коліс, але тільки тому, що у них слабо розвинений пасажирський залізничний рух. А от у європейських країнах литі колеса повністю заборонені саме з міркувань безпеки.

За інформацією Олександра Бабаченка, Китай намагається практично не застосовувати литі колеса. У КНР побудовані власні потужності з виробництва суцільнокатаних коліс. Відповідно, виникла проблема, куди подіти литі колеса.

«Єдина перевага литих коліс – це їх низька собівартість у порівнянні із суцільнокатаними. Але на іншій чаші терезів знаходяться безпека руху та життя людей», – констатував експерт.