Ілюстрація REUTERS

Цього року в експериментальному режимі буде введена приватна тяга на залізниці.

Читайте також"Укрзалізниця" має намір до 2026 року закупити 310 нових локомотивів

Як повідомила прес-служба Міністерства інфраструктури України, про це голова відомства Володимир Омелян заявив під час розширеної наради з головою Київської обласної державної адміністрації Олександром Терещуком з аграріями Київщини.

Відео дня

"По-перше, ми поступово забезпечуємо залізницю тягою. За підтримки президента України підписаний контракт з General Electric на постачання локомотивів до України. "Укрзалізниця" вже отримала 22 тепловози, решта 8 комплектуються і будуть передані "Укрзалізниці" в середині березня. По-друге, цього року в експериментальному режимі ми вводимо приватну тягу на залізниці. По-третє, вантажні вагони "Укрзалізниці" будуть здаватися в оренду на електронних аукціонах ProZorro.Продажу", - цитує прес-служба міністра інфраструктури.

Омелян зазначив, що агропромисловий комплекс є однією з найважливіших галузей національної економіки, двигуном економічного розвитку країни.

"Майже 40% валюти, яка входить до України, - валюта від агропромислового комплексу. На європейському ринку працюють понад 700 українських компаній. Показники перших місяців 2019 свідчать про зростання експорту продукції АПК", - цитує прес-служба міністра.

Також, голова міністерства зазначив, що саме завдяки онлайн-сервісу "Укрзалізниця" планує перейти на електронну систему продажу і котирування вартості перевезень у вантажних вагонах, що дозволить сформувати об'єктивну картину на попит вагона з боку ринку та визначити збалансовану вартість вагона для клієнта.

"Введення цього прозорого механізму має зняти будь-які питання щодо реальної вартості перевезення та встановити конкурентну ціну на вагони. Ціна може коливатися в залежності від попиту і пропозиції. До того ж електронні аукціони - це антикорупційний захист", - Омелян.

Також він повідомив, що за останні роки вдалося значно збільшити перевезення вантажів річковим транспортом.

"Ще одне важливе питання, яке стоїть перед нами, і Київська область має в ньому перевагу - це річкова логістика. Завдяки нашим спільним зусиллям ми наростили обсяг вантажів, які щороку проходять по річці, більш ніж в три рази. Якщо у 2013 році це було 3 мільйони тонн, то у 2018 році - це вже 10 мільйонів тонн. І це тільки початок. Це дешевше, зручніше, і, зрештою, це логічно", - зазначив глава міністерства.

Крім того, Омелян зазначив, що в умовах нестачі вагонів бізнес вимушено переходить на дорогу і везе вантаж автомобільним транспортом, але це не має відбуватися з порушенням габаритно-вагових норм.

Як повідомляв УНІАН, 31 січня у Верховній Раді зареєстровано новий законопроект про створення конкурентного ринку залізничних перевезень шляхом надання права приватним перевізникам здійснювати залізничні перевезення, після того, як наприкінці 2018 року депутати відхилили аналогічний документ.

Наприкінці жовтня 2018 року президент України Петро Порошенко доручив голові "Укрзалізниці" Євгену Кравцову протягом місяця підготувати законопроект про запуск приватної тяги в країні.

"Укрзалізниця" допускає прихід приватної тяги на залізницю за 7 років, що передбачено в Угоді про асоціацію з ЄС, яка набула чинності у вересні 2017 року.

Раніше в інтерв'ю УНІАН міністр повідомив, що приватну тягу планується залучити на тих ділянках, які приносять "Укрзалізниці" збитки, а не прибутки.

За його словами, зробити це можна в експериментальному режимі, домовившись з великим світовим оператором, запустити приватну тягу, щоб відпрацювати рентабельність маршрутів і згодом перетворити це в бізнес.