Американці відклали перший політ "тихого" надзвукового літака / фото Lockheed Martin

NASA оголосило про перенесення термінів першого польоту демонстратора" тихого "пасажирського літака X-59, розробка якого ведеться американською компанією Lockheed Martin в рамках проекту QueSST.

Читайте такожBoeing показавши концепт унікального гіперзвукового пасажирського літака

Про це повідомляє портал "N+1".

Відео дня

"Розробники зрушили дату випробувань літака з кінця 2021 року щонайменше на літо 2022-го. Причиною цього стала пандемія коронавірусної інфекції, через яку затягнувся процес узгодження дозволу на льотні випробування літака з Федеральним управлінням цивільної авіації США", - йдеться в повідомленні.

Зазначається, що програма QueSST передбачає створення технологій, які в перспективі дозволять знизити гучність надзвукових літаків. Завдяки цьому вони зможуть виконувати надзвукові польоти над населеною частиною суші, сьогодні заборонені міжнародними правилами.

"Гучність X - 59 планується знизити за допомогою планера такої аеродинамічної конструкції, при якій на поверхні літального апарату утворювалося б якомога меншу кількість ударних хвиль. При цьому ті хвилі, які будуть все ж утворюватися, повинні бути менш інтенсивними", - підкреслює видання.

Проект "тихого" надзвукового літака

Згідно з проектом, демонстратор "тихого" надзвукового літака буде виконано з одним двигуном. Довжина літального апарату складе 28,7 метра. Він отримає планер, фюзеляж і крило якого зовні нагадують перевернутий літак. На X - 59 встановлять звичайні вертикальний Кіль і горизонтальні рулі для маневрування на малій швидкості польоту. Серед інших конструкторських рішень, що дозволяють зменшити гучність літака, - подовжена гостра носова частина, яка буде повністю загороджувати льотчикам передній огляд.

Крім перенесення термінів льотних випробувань, розробники зрушили та графік початку наземних відпрацювань. Вони почнуться влітку 2021 року. Попри затримки, в NASA заявили, що загалом програма буде реалізована відповідно до раніше встановлених термінів. Зокрема, дані льотні випробування літака, які згодом дозволять виробити нормативну базу для надзвукової авіації, будуть передані Міжнародній організації цивільної авіації та Федеральному управлінню цивільної авіації США у 2027 році.

Що цьому передувало

  • Американська компанія GE Aviation вже поставила NASA перші два турбовентиляторних двигуни F414-GE-100, призначених для установки на демонстратор X-59.
  • F414-GE-100 розроблений на базі турбовентиляторного двигуна з форсажною камерою F414-GE-400. Останній серійно встановлюється на дводвигунні палубні винищувачі F/A-18E/F Super Hornet.
  • За заявою GE, Нова силова установка спроектована спеціально для монтування на однодвигунні літаки.