Вчені виявили бактерію, що б'є алкоголем по печінці / фото pixabay.com

Дослідники зі Столичного інституту педіатрії в Пекіні знайшли зв'язок між зараженням бактерією Klebsiella pneumonia, яка продукує алкоголь, і неалкогольною жировою хворобою печінки.

Про це повідомляє Naked Scince з посиланням на наукову роботу.

В нормі печінка людини практично не містить жирової тканини. Однак під впливом різних факторів, як зовнішніх (наприклад, прийом гепатотоксичних ліків, зловживання алкоголем), так і внутрішніх (порушення обміну речовин, деякі захворювання), може розвинутися стеатоз. Це явище, при якому клітинами печінки починає накопичуватися жир, поступово призводить до хронічного запалення, появи рубцевої тканини і, зрештою, до цирозу.

Читайте такожВиявлено гені, які захищають від небезпечної бактерії

Klebsiella pneumonia — широко поширений мікроорганізм, що мешкає всюди в навколишньому середовищі, в тому числі в грунті і воді. Потрапляючи у різні органи або кров людини, ця паличка може викликати важкий стан у хворого.

Вперше зв'язок цієї бактерії і неалкогольною жировою хворобою печінки запідозрили, коли у непитущого пацієнта виявили такі показники, як ніби перед обстеженням він випивав 15 чарок віскі. Біопсія печінки показала важку стадію НАЖХП, а лікування не давало потрібного ефекту. Перевіривши зразки калу, вчені виявили, що кількість бактерій k. pneumonia перевищував норму у 900 разів.

Щоб перевірити, чи є унікальним цей випадок, вчені порівняли показники у двох груп випробовуваних: 43 хворих на НАЖХП і 48 здорових по цьому параметру. З'ясувалося, що у 60 % хворих спостерігався високий рівень бактерій, які виробляли алкоголь в обсягах вище норми. У контрольної групи такі показники виявилися тільки у шести відсотків. «Ми були здивовані, що бактерії можуть виробляти стільки алкоголю», — говорить провідний автор дослідження, доктор Цзин Юань.

У другій частині експерименту автори заразили одну групу мишей k. pneumonia, а другу — поїли алкоголем. Через чотири тижні з'явилися перші ознаки інтоксикації органу у обох груп, а через два місяці вже утворилися рубці в тканині печінки.

«Ці бактерії пошкоджують вашу печінку так само, як алкоголь, за винятком того, що у вас немає вибору», — зазначає доктор Юань.

У заражених мікроорганізмами гризунів ознаки алкоголізації проявляються тільки якщо організм отримав достатньо цукру. Це допоможе краще диференціювати ті випадки НАЖХП, які пов'язані саме з бактерією. «Пацієнти-носії цих бактерій будуть мати визначену кількість алкоголю в крові після вживання простого розчину глюкози», — пояснює доктор Юань.